י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מי תומך ומי מתנגד?

הקרב נפתח: יאיר גולן הודיע על ריצה לראשות מרצ

ברקע הביקורת על היו"ר הנוכחי שכשל ב'הנהגת' המפלגה, סגן שרת הכלכלה הודיע כי הוא מתכוון להתמודד מול ניצן הורביץ על ראשות מרצ | "אתמודד כדי להיאבק בימין המושחת והמשיחי. אל לנו להקל במעשי נתניהו, יש לו חלק נכבד בשחיתות הציבורית ובהקצנה בציבור"

הקרב נפתח: יאיר גולן הודיע על ריצה לראשות מרצ
יאיר גולן מכריז על מועמדותו צילום: מרצ

סגן השר יאיר גולן הודיע הבוקר רשמית כי יתמודד על ראשות מפלגת מרצ. "אתמודד כדי לבנות שמאל ציוני חזק וגאה, מתוך מטרה להיאבק בימין המושחת והימין המשיחי, כי על החברה הישראלית עוברים תהליכים אפלים", הסביר את החלטתו. "אני נחרד ממנהיגים ששחיתותם זועקת לשמיים, שטופי שנאה וקנאות דתית"

גולן התחייב כי לאחר בחירתו יפעל לבנות את מרצ כ"מחנה גאה ורחב שיש לו חלק בהנהגת המדינה", ופנה למצביעי השמאל: "אתם פטריוטים ישראלים, מאז רצח רבין סיפרו לכם ששמאלני הוא למעשה בוגד - עשו איקס על השקר הזה ובואו הביתה". עוד הוסיף כי "השמאל הקים את המדינה, ניצח מלחמות ובנה אותה לתפארת".

גולן ציין כי אין בכוונתו לפרוש, גם במקרה שבו ראש המפלגה הקודמת זהבה גלאון תחליט לרוץ לראשות המפלגה. "אני מאוד מעריך את זהבה, אך אני מתכוון להתמודד", אמר.

היו"ר הנוכחי ניצן הורוביץ הגיב לאחר ההודעה: "‏מברך את ‎ח"כ יאיר גולן על התמודדותו. מרצ מפלגה דמוקרטית, מהבודדות בזירה, ואני גאה בכך. יאיר אדם ראוי וחבר. מרצ הביאה הישגים גדולים בממשלה ושינתה מציאות יותר מכל מפלגה אחרת. לא רק בהחלפת השלטון אלא בבריאות ובסביבה. זו השליחות שלנו, ונמשיך לחזק את מרצ ואת השמאל".

חבר הכנסת מוסי רז אמר על הכרזתו של גולן: ‏"אני שמח שכוחה של מרצ לא פג, ושיש בה רבבות מתפקדים שיבחרו את מנהיג המפלגה באופן דמוקרטי, מבין מספר מועמדים. כפי שאמר לי יוסי שריד בעבר, 'עוד נכונו למרצ עלילות'".

ההודעה של גולן מגיעה יממה לאחר שחבר מפלגתו, השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' הודיע על נטילת פסק זמן מהחיים הפוליטיים, בראיון פרישה שהעניק אמש, מתח פריג' ביקורת חריפה על יו"ר מרצ המכהן ניצן הורוביץ ואמר כי עליו להתפטר מתפקידו מאחר ונכשל במבחן המנהיגות.

בהודעה שפרסם פריג' הוא כתב: "בלב שלם, לאחר מחשבה והיוועצות עם בני משפחתי ושותפיי לדרך, החלטתי ליטול פסק זמן מהכנסת, לא מהחיים הציבוריים. בחודשים הקרובים אתגייס בכל כוחותיי למען הניצחון בבחירות. אפעל בקרב החברה הערבית, כדי לשכנע בחשיבות ההצבעה, ללא שניתן יהיה לשייך לי אינטרס אישי זה או אחר".

לדבריו, "אני גאה מאוד בדרך שעשיתי בכנסת ובממשלה. פעלתי ככל האפשר למען קידום השותפות וחיזוק היחסים בין יהודים וערבים בישראל ולביסוס יחסי מדינת ישראל ואזרחיה עם מדינות האזור. גאה בחברותי בממשלה, ממשלת שינוי אמיתית, ממשלה שהפיחה תקווה בציבורים גדולים, ממשלה שעשתה הרבה מאוד ושעלינו להבטיח שתוכל להמשיך לעשות גם בעתיד".

כחבר מרצ למעלה משלושים שנה, מרצ היא הקול שאני מאמין בו. אמשיך לפעול כדי לחזק ולתמוך בקול שחשוב שימשיך להישמע בחוזקה, כחלק ממפלגה סוציאל דמוקרטית גדולה. החזון של הקמת מפלגת שמאל משמעותית על בסיס מפלגות העבודה ומרצ, צריך להיעשות מהר, לא כאילוץ כפי שהיה בעבר, אלא מרצון אמיתי להקים מפלגת שמאל גדולה ומשפיעה". "עדכנתי בהחלטתי את ראש הממשלה יאיר לפיד. מנהיג, חבר ושותף לדרך שאני מחויב לעשות כל שאוכל בכדי שימשיך להוביל את מדינת ישראל".

פריג' ציין אמש בריאיון כי יתמוך בתמר זנדברג לראשות המפלגה - ולא ביאיר גולן. "הוא בחור טוב, בחור חרוץ, אבל הוא לא חלק מההוויה של מרצ", ציין. "תבין, אתה מדבר על שמאל. אתה צריך לשמר את השמאל הזה, זו הוויה. יאיר גולן לא שם, לא שם".

יאיר גולן ניצן הורביץ מרצ פריימריז בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד