כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הפגישה והכותרת במעריב

השליח החב"די על לפיד: "יש לו נשמה יהודית" | האזינו

בראיון שהעניק הבוקר שליח חב"ד ברמת אביב ג' הרב יהודה ליפש – הוא סיפר על הקשר של ראש הממשלה לפיד לדת וחשף: "לפני שבועיים פניתי אליו לסייע לשליח חב"ד שנתקע במקסיקו, ומיד הוא התפנה לטפל בזה ודאג שישחררו אותו" | וגם: הפגישה עם הרבי והכותרת החיובית ב'מעריב'

השליח החב"די על לפיד: "יש לו נשמה יהודית" | האזינו
יאיר לפיד בכותל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כשברקע, ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז, שליח חב"ד ברמת אביב ג' הרב יהודה ליפש חושף את הצד היהודי של לפיד ואת הקשר שלו למסורת.

"אנחנו מכירים כבר 10 שנים", סיפר הרב ליפש הבוקר, "אנחנו נפגשים באירועים ציבוריים ובתפילה ביום הכיפורים ובחגים".

"אני יכול לספר עליו שיש לו נשמה יהודית", סיפר הרב ליפש בראיון ליקי אדמקר וישראל כהן ברדיו "קול ברמה", "בחג החנוכה לפני שנה כשהוא הגיע להדליק את החנוכייה ברמת אביב ג' הוא חזר על שיחה של הרבי. אני יודע שהוא תומך הרבה בפעילות של חב"ד בארץ ובעולם. לא פעם הוא סיפר לי איך שהוא דאג להעביר חוק שהשליחות הזו והפעילות הנפלאה של חב"ד תיחשב כמו שירות לאומי".

"אני יכול לספר לכם", סיפר הרב ליפש, "שהוא היה אצל הרבי מלובביץ, בסוף שנות השמונים, בשנת תשמ"ט – תש"נ וכתב כתבה מדהימה כשהוא היה כתב צעיר בעיתון 'מעריב' עם כותרת מכבדת וחיובית. אפשר לראות את הנשמה היהודית גם אצל האנשים סביבו. אצל הבן שלו ליאור שהניח לא פעם תפילין כאן ברמת אביב ג', אני יודע שהוא גם לומד ספרי קודש".

"בלי להיכנס לפוליטיקה, יש לו נשמה יהודית", הדגיש השליח החב"די, "לפני שבועיים פניתי אליו לסייע לשליח חב"ד שנתקע במקסיקו, ומיד הוא התפנה לטפל בזה ודאג שישחררו אותו. גם בתחילת המלחמה באוקראינה הייתי איתו בקשר לגבי כמה שליחי חב"ד שנתקעו בגבולות והוא התפנה מיד לעזור".

לדבריו, "כולם ראו את הוידיאו שלפיד פרסם לפני חודשיים, ביום ההולדת של הרבי מלובביץ', 120 שנים להולדת הרבי, שהוא בירך ודיבר על הרבי בהערכה רבה ועל חסידי חב"ד והשליחות".

הרב ליפש ביקש להדגיש: "חשוב לי לציין את השיטה של הרבי מלובביץ', שאני רואה אותה במוחש כאן – כל יהודי יש בו נשמה וכל יהודי הוא יהלום, רק צריך לגלות את זה. נכון, לפעמים יש על היהלום קצת עפר, אבל כשמתבוננים ומעמיקים - רואים שיש כאן יהלום, ושוב, אני יכול לומר שאני רואה את הנשמה היהודית של לפיד, הרי סוף סוף כולנו לא מושלמים, לכל אחד יש מה להשתפר. אפילו שמעתי ממנו לא פעם ולא פעמיים דבר תורה על פרשת השבוע".

עוד סיפר: "ביום כ"ג אייר זה יום האזכרה של אביו טומי, ובכל שנה אנחנו עושים אזכרה לעילוי נשמתו והבן יאיר תמך ועזר ודאג שזה יהיה בצורה הטובה ביותר. יש לנו קשר טוב ויש בו נשמה יהודית".

לסיום הוסיף הרב ליפש: "יש את העולם של הפוליטיקה ויש את העולם האחר. רק בחג הסוכות האחרון הוא בירך בחום על ברכת ארבעת המינים. אומר בחצי מילה: פעם הייתי שומע מאנשים ברחוב שסבא שלהם היה רב וסבתא שלהם הייתה צדיקה גדולה – היום אני שומע מעוד ועוד אנשים שהנכד שלהם לומד בישיבה והילדה באולפנה. עם ישראל חי וישנה התחזקות גדולה של הלב היהודי".

יאיר לפיד שליח חב"ד יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד