י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
היה קבור כ-20 שנה

הטליבאן חפר כדי לחשוף את רכבו של המנהיג המייסד

בניסיון לחמוק מתקיפה אמריקאית, מכוניתו של מנהיג הטאליבן נקברה. הארגון הקיצוני אמר בימים האחרונים כי יש להציג את הטויוטה הלבנה, שהייתה שייכת למולה מוחמד עומר, במוזיאון. שר ההגנה מולה מוחמד יעקוב, בנו של מולה עומר, הורה לגורמים רשמיים לחשוף את המכונית, שהייתה קבורה במשך כ-20 שנה, אמר מקור בטליבאן

הטליבאן חפר כדי לחשוף את רכבו של המנהיג המייסד
המכונית החפורה צילום: דוברות הטאליבן

לוחמי טליבאן חפרו עמוק באדמה והוציאו רכב טויוטה לבנה ששימשה את המנהיג המייסד שלהם, מולה מוחמד עומר, שהוסתר במחבוא בדרום אפגניסטן לאחר הפלישה האמריקנית ב-2001. מולה עומר היה רוח רפאים מתחמקת שהנהיגה את הטליבאן בסודיות.

כעת, גורמים בכירים בארגון קראו להציג את הרכב במוזיאון הלאומי בקאבול. הוא כבר מאכלס את המכוניות והרכבים של מלכים וראשי ממשלה לשעבר, כולל אחד עם זכוכית חסינת כדורים. "במכונית הזו נסע אדם שלקח חלק באירועים הכי מדהימים בהיסטוריה", כתב בטוויטר אנס חאקאני, אחיו של שר הפנים, סיראג'ודין חקאני, ודמות ממשלתית משפיעה.

"הוא סמך על הק-ל הכול יכול, הוא פיקד על כוחות הטליבאן במלחמה לא שוויונית נגד עשרות מדינות פולשות, וניצח, האנדרטה הזו צריכה להישמר במוזיאון הלאומי של המדינה".

שר ההגנה מולה מוחמד יעקוב, בנו של מולה עומר, הורה לגורמים רשמיים לחשוף את המכונית, שהייתה קבורה במשך כ-20 שנה, אמר מקור בטליבאן. תמונות החפירה שפורסמו בטוויטר על ידי פעיל הקשור לטליבאן, הראו את המכונית, מכוסה ביריעת פלסטיק.

"הרכב טויוטה שימש את המנהיג (שכבר מת) כדי לנסוע מקנדהאר למחוז זבול במהלך תחילת הפלישה בהנהגת ארה"ב", אמר מוחמד ג'לאל. "הרכב במצב טוב", ציין. עומר מת ב-2013, אך הארגון הודה במותו רק כעבור שנתיים, עומר העביר למעשה את השליטה המעשית לסגניו בשנת 2001, כאשר הסתתר.

באותה עת ניסו הטליבאן להיכנע לממשלה החדשה שנתמכת על ידי ארה"ב בקאבול בראשות חמיד קרזאי, הנשיא, אך ארה"ב סירבה לקבל את כניעתם וחיפשה לחסלם לאחר פיגועי התאומים ב-2001 אז נהרגו 3000 אמריקאים.

טאליבן ארה''ב אפגניסטן טיוטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד