י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המושל קרא לברוח

אוקראינה צפויה לסגת מסברסק ולהילחם על באחמוט

הרוסים ממשיכים להתקדם והביא הישגים משמעותיים בחבל דונבאס. ביומיים האחרונים דווח על תנועה מאסיבית של כוחות רוסיים לכיוון העיר סברסק, אותה ככל הנראה ייכבשו בקלות. היעד הבא בדרכם של הרוסים הוא ככל הנראה העיר באחמוט, ולפי הדיווחים, צבא אוקראינה מכנס כוחות גדולים בעיר

אוקראינה צפויה לסגת מסברסק ולהילחם על באחמוט
המלחמה באוקראינה. אילוסטרציה צילום: Pixabay

רוסיה ממשיכה לשעוט לעבר ההישגים הבאים שלה במזרח אוקראינה. ביומיים האחרונים דווח על תנועה מאסיבית של כוחות רוסיים לכיוון העיר סברסק, ולא נמסר על היערכות אוקראינית רצינית להגנה על העיר, כך שנראה שהרוסים צפויים לכבוש אותה ללא קושי.

היעד הבא בדרכם של הרוסים הוא ככל הנראה העיר באחמוט, ולפי הדיווחים, צבא אוקראינה מכנס כוחות גדולים בעיר, במטרה להגן עליה בכל מחיר ולעצור את ההתקדמות הרוסית.

באחמוט שוכנת במרכז מחוז דונייצק, ובאוקראינה מעריכים כי רוסיה תרכז מאמץ אדיר בניסיון לכבוש גם את העיר עצמה וגם את שאר ערי וכפרי המחוז שעדיין נמצאים בשליטה אוקראינית. זאת, כחלק מהתוכנית הרשמית של רוסיה 'לשחרר' את כל המחוזות דונייצק ולוגנסק. את מחוז לוגנסק כבר הצליחה רוסיה לכבוש במלואו, וכעת היא חותרת לבצע זאת בהקדם גם במחוז דונייצק.

שני המחוזות יחד מהווים את חבל דונבאס, ויש סיכוי סביר שאחרי שרוסיה תשלים את המשימות הללו, היא תכריז על סיום הלחימה ותהיה הפוגה באזור, עד שרוסיה תחליט לכבוש שטחים נוספים בעוד מספר שנים.

בתוך כך, מושל מחוז דונייצק, המחוז היחיד באזור דונבאס המזרחי שעדיין בשליטה אוקראינית לאחר שכוחות רוסים אמרו ביום שני כי תפסו את לוהנסק השכנה, קרא ליותר מ-350,000 התושבים המתגוררים בו לברוח בשל ההפצצות ההולכת וגוברת של רוסיה.

"גורל המדינה כולה יוכרע על ידי אזור דונייצק", אמר קירילנקו ביום שלישי. "ברגע שיהיו פחות אנשים, נוכל להתרכז יותר באויב שלנו ולבצע את המשימות העיקריות שלנו", אמר.

מלחמת אוקראינה רוסיה דונבאס ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד