כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
טביעה פתאומית

בכיר המקושר לענקית הגז של פוטין נמצא מת בבריכה

יורי וורונוב, בן 61, נמצא מת באחוזה שלו בפרברי סנט פטרסבורג. הוא ניהל חברת תחבורה שהחזיקה בחוזים עם ענקית הגז הרוסית גזפרום. וורונוב נמצא צף בבריכת אחוזתו עם כדור בראשו. הוא הרוסי העשיר השישי, והשלישי באותו פרבר של סנט פטרסבורג שמת בנסיבות מסתוריות מאז תחילת השנה

בכיר המקושר לענקית הגז של פוטין נמצא מת בבריכה
יורי וורונוב צילום: צילום מסך

איש עסקים רוסי מולטי-מיליונר נורה למוות באחוזה שלו. האיש הוא מהאליטה הרוסית בעל קשרים ענפים לענקית האנרגיה גזפרום. יורי וורונוב, 61, ראש חברת תחבורה ולוגיסטיקה שהחזיקה בחוזים משתלמים עם גזפרום, נמצא מת בביתו בפרבר עשיר במיוחד של סנט פטרסבורג בסביבות השעה 14:00 ביום שני. כך דווח ה'דיילי מייל'.

וורונוב הוא איש העסקים הרוסי העשיר בשישי שמת בנסיבות מסתוריות מתחילת השנה, רבים מהם עם קשרים לגזפרום, ושניים מהם מתו באותו פרבר של סנט פטרסבורג כמו וורונוב.

ועדת החקירה הרוסית חוקרת את מותו של וורונוב, שאותו הם מייחסים כעת ל'סכסוך עם שותפים עסקיים'. על פי הדיווחים, אשתו סיפרה לחוקרים כי וורונוב האמין שהוא נפל להונאה בהרבה כסף "על ידי קבלנים ושותפים חסרי כבוד". אבל מספר מקרי מוות באחוזות אחרות ליד סנט פטרסבורג הובילו לשמועות על רציחות שבוצעו על ידי הקרמלין.

אלכסנדר טיולקוב, בן 61, בכיר בתחום הפיננסי והביטחוני של גזפרום, נמצא מת בביתו לפני חודשיים, החוקרים אמרו כי הוא התאבד, אך דיווחים מקומיים אמרו כי גופתו הראתה סימני אלימות, מה שמרמז כי אופן המוות היה מבוים.

שלושה שבועות קודם לכן, באותו יחידת דיור, נמצא ליאוניד שולמן בן ה-60 כשהוא דקור למוות בחדר האמבטיה שלו. שולמן היה ראש תחום התחבורה של ענקית האנרגיה המטפל בהשקעות שלה.

גם המיליארדר אלכסנדר סובבוטין, בן 43, מנהל בכיר לשעבר בחברת ענקית האנרגיה לוקויל, נמצא מת במאי האחרון. בנוסף עוד ארבעה מיליונרים מצאו את מותם ברוסיה בחודשיים האחרונים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין מוות בטביעה סנט פטרסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד