כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אלעד: דרעי תומך בכהן • הרבנים, דגל ופרוש מתנגדים

הקרב הגדול של מערכת הבחירות צפוי להתקיים באלעד • בעוד יו"ר ש"ס תומך בהשבת צביקה כהן לתפקיד בניגוד לדעת רב העיר, שואפים גורמים חסידיים להציב מולו את ישראל פרוש • ומי במתנגדים לכהן?

צביקה כהן. צילום ארכיון
צביקה כהן. צילום ארכיון

כשלושים ימי עבודה בלבד נותרו עד ליום הגשת הרשימות לקראת הבחירות המקומיות, אבל בש"ס עדיין מדשדשים בשאלת המועמד לראשות העיר אלעד. ניסיון להבין מי המועמד הנבחר לא עלו יפה, ועד כה שומרים שם על טשטוש מוחלט בנושא.

בעוד בלשכת יו"ר ש"ס אריה דרעי נמנעים מלציין את שם המועמד הרצוי עליהם, נראה כי העובדות מדברות בעד עצמן: לפני מספר ימים פנה דרעי לראש העיר הקודם, צביקה כהן, וביקש ממנו להתפטר מתפקידו הנוכחי כראש מועצת תפן, זאת כדי לאפשר לו ריצה לראשות עיריית אלעד. כידוע, החוק מחייב התפטרות מתפקיד קודם עד 90 יום לפני יום הבחירות.

במקביל נפגש דרעי אמש (ג) עם הרב מלכה, רבה של העיר, בניסיון לשכנעו לתמוך בכהן. הניסיון לא עלה יפה והרב מלכה נחוש בהתנגדותו לכהן. הבוקר שוב נפגשויו"ר ש"ס והרב בחנוכת תלמוד תורה חב"ד בביתר עלית על שם הילד אברמי דור ז"ל, ולא חדלו מבחישה בנעשה באלעד.

לדברי מקור בכיר, דרעי ביקש מהרב מלכה לגבש תשובה חיובית תוך יום יומיים, והבהיר לו כי אם יתנגד – הוא יכפה עליו את המועמד בניגוד לרצונו. אך לפרטים הללו לא היה ניתן לקבל אישור משני הצדדים.

לדברי אותו מקור: "התחושה בקרב אנשיו של הרב מלכה היא שמאחר והוא אינו מביא את התשובה החיובית המיוחלת, הוא הפך למטרה לחיציהם של אנשי דרעי, ש'מחפשים' אותו בכל דרך". גם לכך, כאמור, לא ניתן היה לקבל אישור רשמי משני הצדדים.

כאמור, בלשכת דרעי סירבו לאשר באופן רשמי כי צביקה כהן הוא המועמד המועד עליהם, אם כי נמנעו גם מלהכחיש זאת.

הצבתו של כהן כמועמד לראשות העיר אלעד מהווה פתיחת חזית מול גורמים רבים בעיר. לצביקה כהן קיימת התנגדות גם ב'דגל התורה', כמו גם ב'שלומי אמונים' ובקרב חוגים דתיים לאומיים וקהילת התימנים בעיר. גורם בכיר ב'דגל' הבהיר לי היום כי אם יחליט דרעי לעשות צעד חד צדדי באלעד ולהציב את כהן כמועמד ש"ס - עליו לצפות למלחמה, "יחד עם שלומי אמונים". כך אמרו לי גם בשלומי אמונים, שם הבהירו כי "זה לא שיש להם מועמד אלטרנטיבי, לא זה הסיפור, הסיפור הוא וטו על כהן, נקודה".

מצד שני, לא מן הנמנע כי בלהט הקרבות תישלף מועמדות כזו או אחרת. אחד מהשמות העומדים על הפרק הוא סגן ראש העיר ישראל פרוש. אמש, בסביבות השעה 9 בבוקר, כשיצא מביתו, המתינו לו שלושה ראשי כוללים חשובים ומבוגרים והפצירו בו "בכל מחיר תרוץ".

באם לא תירשם התקפלות מהירה של לשכת דרעי, מסתמן כי אחד הקרבות היותר קשים במערכת הבחירות הקרבה יתקיים בעיר אלעד, שכבר עשתה לא מעט צרות למפלגות החרדיות בכלל ולש"ס בפרט.
אלעד מלכה כהן מועמד ראש עיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד