ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
טלטלה בעולם התורה

אלו הישיבות בהן שיעור א' לא יפתח בזמן הבא

כמה וכמה ישיבות בעולם התורה הליטאי לא תפתחנה בשנה הבאה את שיעור א'. 'בחדרי חרדים' עם רשימת הישיבות והסיבות לצעד. וגם: הישיבה שניסתה להתאחד עקב קשיים כלכליים ונסגרת אחרי למעלה משלושים שנה 

אלו הישיבות בהן שיעור א' לא יפתח בזמן הבא
ישיבת דרך חכמה סילבר צילום: באדיבות המצלם

ימי הרישום לישיבות הליטאיות די הסתיים בעולם התורה, אך ישנן מספר ישיבות שראשיהן הודיעו כי בשנה הבאה לא יפתחו שיעור א'. מדובר בצעד היסטורי בעולם הישיבות.  

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ישיבת 'גבעת שאול' הממוקמת בשכונת גוש 80 בירושלים שעומד בראשות הגאון רבי אליקים געציל פשקוס, לא תפתח את שיעור א' והישיבה עצמה תיסגר אחרי למעלה משלושים שנה. 

המשגיח הגאון רבי יהודה מנדלסון כינס את הבחורים בישיבה, ואמר "כמו שאנחנו יודעים הישיבה במצב כלכלי לא טוב ולכן כנראה נאלץ לסגור את הישיבה לקראת שנה הבאה". הרב מנדלסון סיפר: "זה התחיל שהרישום בשנים האחרונות היה על הפנים עקב הקורונה והמשיך השנה בקשיים בתקציב".

הרב מנדלסון ציין כי במהלך החורף הייתה היתכנות להתאחד עם ישיבה ירושלמית, אך הדבר לא יצא אל הפועל ובמהלך הקיץ ניסו עוד כמה ניסיונות לאיחוד הישיבה עם ישיבות אחרות אך ללא הצלחה.

הישיבה מונה 70 בחורים שכעת מחפשים מקום לימודים לשנה הבאה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי המשגיח הציע שהבחורים ילכו ביחד לישיבה שתקבל אותם.  

עולם הרישום בשיאו: פרויקט ראשון מהיכלי הישיבות

ישיבה נוספת שלא תפתח שיעור א' היא ישיבת 'דרך חכמה' המכונה בז'רגון הישיבתי 'סילבר' העומדת בראשותם של הגאון רבי אליעזר סילבר והגאון רבי יונתן וילנסקי והיא נמצאת בשכונת הר נוף בירושלים. הישיבה תעבור להיות סוג של ישיבת 'קיבוץ' ובישיבה מקווים כי בשנה הבאה כבר יפתחו בחזרה את שיעור א'.

כך גם ישיבת 'כנסת חזקיהו' ברכסים לא ברור האם השנה יפתחו שם שיעור א' אחרי עשרות שנים. בנוסף, בישיבת 'ראדין' בנתניה בראשות הגר"מ גוגיג גם הוחלט כי השנה לא פותחים שיעור א' ובמקום זאת נעשו בישיבה מאמצים גדולים להביא קיבוץ מהישיבות בשורה הראשונה. 

גבעת שאול עולם הישיבות ישיבת דרך חכמה סילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד