י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סוחר היהלומים החסידי שיסד שטיבל ב'גבעת הישיבה'

בבני ברק נפטר בגיל 65 ולאחר עשור של מחלה, מייסד השטיבל המיתולוגי של גור ברחוב דסלר, הרב ישראל גרוינם זילברשטיין ז"ל • קווים לדמותו של חסיד אמיתי

המנוח ז"ל
המנוח ז"ל

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק נפטר הרב החסיד רבי ישראל גרוינם זילברשטיין ז"ל, מדמויות ההוד של בני ברק, מייסד בית החסידים גור בגבעת הישיבה בבני ברק, והוא בן 65 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד בתל אביב בשנת תש"ח כבן חמישי להוריו - פליטי שואה. אביו היה הרב החסיד רבי זאב זילברשטיין זצ"ל, שהיה מדריך של חסידי גור בעיר ומדמויות הפאר בשטיבל הקישון.

אחיו הם כולם נושאי כתרה של תורה ומחשובי רבני חסידי גור. אחיו הבכור היה הגאון רבי שלמה זילברשטיין זצ"ל רבה של בני ברק, אחריו יבדלח"ט: הגאון רבי חיים, ראב"ד ורב המקוואות בתל אביב, הגאון רבי מאיר, רבם של חסידי גור בירושלים ובית שמש, הגאון רבי אברהם ראש הכולל באשדוד והגאון רבי יצחק ר"מ בישיבת שפת אמת.

משחר נעוריו בלט בכשרונותיו הברוכים, והתמסר כולו לתורה וחסידות. התחנך בילדותו בת"ת סיני שם קנה את יסודות התורה. בהמשך למד בישיבת שפת אמת תחת עינו הפקוחה של ה'בית ישראל' זצ"ל, אשר חיבבו והוקירו. פעם בשעת ה'טיש' שלח לו הבית ישראל גביע יין וקרא אחריו: "ימלא גרוינם יין".

עם נישואיו לרעייתו, בתו של החסיד רבי יצחק מאיר יוסקוביץ ז"ל, עבר להתגורר בבני ברק, בה קבע שיעורים עם אחיו הגדול רבי שלמה, רבם של חסידי גור בבני ברק.

עם הזמן החל לעסוק גם בענייני הציבור, והקים את השטיבל המיתולוגי של גור ברחוב דסלר בגבעת הישיבה. במשך כשני עשורים ניווט ר' גרוינם ביד אמן את השטיבל, שהיה לדוגמא בין בתי החסידים של גור בארץ ובעולם כולו.

לפרנסתו עבד בבורסת היהלומים ברמת גן, לשם נסע בכל יום בשעות אחר הצהרים, לאחר שעות ארוכות של לימוד התורה, וחזר לקראת ערב לשטיבל. במשך השנים עשה חיל והיה מחזיק תלמידי חכמים מהונו, והיה אומר על כך כי חז"ל דרשו על הכתוב: "לכבד את ה' מגרונו - מהונו".

עולמו ראה בחייו לעזור ולסייע לזולת: עשרות אברכים נעזרו על ידו במשך כל ימי חייו. היה מדרבן אברכים לבוא לעבוד בבורסה, כשהוא מכניס אותם ומלמד אותם את רזי המקצוע. כל אלו לא הורידו ממנו אפילו גרם אחד של חסידות, והוא נותר אדוק בנושא שמירת העיניים בצורה מעוררת השתאות. בין השאר נמנה על מייסדי ארגון החסד 'רפואה וישועה'.

נאמנותו ואדיקותו לרבותיו הקדושים לבית גור היו יוצאי דופן. לפני כחמש עשרה שנים, בנה בבניין השטיבל 2 קומות נוספות, המשמשות עבור ישיבת גור.

לפני כעשור חלה ומצבו הבריאותי התדרדר. היום (ד) בשעה 1 בצהריים, כשסביב למיטתו נמצאים בני משפחתו הקרובים, השיב את נשמתו ליוצרה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
רפואה וישועה גור שטיבל מיסד ישראל זילברשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד