י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אנחנו נחנקים"

סערה בעיר החרדית: אברכים פרצו לדירות באישון לילה

סערה במודיעין עילית: אברכים פרצו לדירות שרכשו באישון ליל. לדבריהם, העירייה מערימה קשיים זו תקופה ארוכה ומונעת מהם קבלת טופס 4 | אחד הרוכשים: "יש כאן התנהלות מגמתית ברורה של העירייה בנושא" | א.מ.: "אנחנו נחנקים עם התשלומים הכפולים של המשכנתא והשכירות"

סערה בעיר החרדית: אברכים פרצו לדירות באישון לילה
פריצה באישון לילה צילום: באדיבות המצלם

סערה במודיעין עילית: דיירים פרצו לדירות המגורים שרכשו, טרם קבלת טופס 4. לטענתם העירייה מערימה קשיים והיא הגורם האחראי למצב. 

מדובר בקבוצת רכישה של קהילת באיאן, אשר חבריה רכשו קרקע במודיעין עילית לפני 8 שנים ובה הקימו במהלך הזמן 4 בניינים אשר מונים יחד 112 רוכשים.

לטענת הרוכשים, בעת הרכישה דרשה עיריית מודיעין עילית מרוכשי הדירות להעביר כסף לקבלן שיבצע את עבודות פיתוח שטח המגורים.

"הנהלת הקבוצה העבירה את מלוא הכסף לקבלן המבצע, שכאמור יועד עבור פיתוח שטח - שילמנו ע"כ טבין ותקילין סיפר א.מ. רוכש בקבוצת הרכישה ל'בחדרי חרדים'.

באישון לילה. 

מה שקורה כעת מספר א.מ. "הדירות מוכנות זה כבר כמה חודשים, ועומדות שוממות בשל העדר טופס 4 שהבניינים לא קיבלו וזאת עקב התנהלות העירייה שמערימה קשיים על עבודות הפיתוח שאמורות היו להתבצע לפני זמן רב".

בשיחה שערך כתב 'בחדרי חרדים' עם הנהלת קבוצת הרכישה, מתברר כי העירייה בצעד תמוה, מעכבת את עבודות הפיתוח כשכל תקופה היא מורה על שינויים בתוכניות.

האברכים פרצו לדירות. 

בניסיון להבין את הצעד הבלתי מוסבר של עיריית מודיעין עילית, פנה כתב 'בחדרי חרדים' לאחד הרוכשים שהלין לדבריו על התנכלות מכוונת של העירייה לפרויקט, כשהאינטרס ברור - התנערות מביצוע עבודות הפיתוח מצד העירייה.

לטענתו "כדי לקבל את הטופס 4 המיוחל, עיריית מודיעין נותנת את האופציה לדיירים לחתום על טופס ריכוז פערים ו-ויתור של כל תביעה עתידית בגין חוסרים או פערים שצויינו בטופס הנ"ל.

תשובת העירייה לרוכש

"יש כאן התנהלות מגמתית ברורה של העירייה בנושא," טוען אחד הרוכשים, כפי שניתן לראות, בתשובת העירייה שנשלחה לאחד הרוכשים במייל (סעיף 6) ניתן לראות שהעירייה אכן מובילה פרויקטים לחתימה על טופס שכזה. 

בסעיף האמור נכתב כדלהלן: "בפגישה עם רב הקהילה הגאון הרב יחזקאל דרברמדיקר שליט"א ונציגי הרוכשים סוכם כי באים יבקשו הרוכשים, תנהג העירייה כפי שנהגה בקבוצות רכישה דומות הוא תקדם קבלת טופס 4 למרות פערי הפיתוח בכפוף לחתימת הדיירים על טופס ריכוז הפערים ו-ויתור של כל תביעה עתידית בגין החוסרים או הפערים שיפורטו בטופס". לשון תגובת העירייה.

מציבים סולמות. 

האברכים שקצה נפשם בהתנהלות העירייה ולאור העובדה הכלכלית הקשה בו הם נמצאים עקב העובדה שבנוסף לתשלומי השכירות החודשיים הם נאלצים לשלם מידי חודש תשלומי משכנתא, הובילה עשרות מהם לפרוץ אמש (שלישי) באישון ליל לבתי המגורים ע"מ להשתכן במקום.

בתמונות ניתן לראות אברכים מטפסים כגנבים באישון לילה על סולמות שהציבו ע"מ להיכנס לדירותיהם.

לדבריהם המציאות שנוצרה לא הותירה בידם ברירה אחרת, "אין לנו קצה אור, העירייה מתחמקת מלעשות את המוטל עליה, בינתיים אנחנו נחנקים עם התשלומים הכפולים של המשכנתא והשכירות, אנחנו אברכי כולל, המצב הנוכחי הוא בלתי נסבל נשארנו חסרי אונים". מסביר א.מ בכאב ל'בחדרי חרדים'.

מעיריית מודיעין עילית נמסר בתגובה:

"מדובר במתחם של יזם פרטי, בו הרשות המקומית אינה בונה את המבנים ואינה רשאית לבצע את עבודות הפיתוח אשר נקנו ע"י קבוצות רכישה מיזם פרטי.

ביצוע עבודות הפיתוח והתשתיות במתחם הינו באחריות היזם בלבד, כפי שמופיע בהסכם הפיתוח.

מנהלי הקבוצה ביקשו להבטיח שהיזם ישלים את עבודות הפיתוח, ועל כן ביקשו מהעירייה להפקיד בעירייה ערבות בנקאית סכום קטן מכלל הסכום שקבוצת הרכישה שילמה ליזם עבור ביצוע כלל עבודות הפיתוח, אשר ישמש כביטחונות באם העבודות לא יבוצעו על ידי היזם וחלקו ישמש בנוסף כערבות לשנת בדק לאחר קבלת טופס 4 ושחרור או הפחתת הערבות יבוצע רק לאחר אישור מנהלי קבוצת הרכישה.

נכון להיום, לאחר אישור מנהלי קבוצת הרכישה, הופחתו כ-50 אחוזים מהערבות.

למרות המצב האבסורדי הנמשך שנים בו טרם בוצעו ולא הושלמו עבודות הפיתוח במתחם, כגון כבישים, תשתיות חשמל, תאורת רחוב, מדרכות, תשתיות מים וביוב ואישור כיבוי אש, לנוכח סבלם הממושך של האברכים, הציעה העירייה למנהלי קבוצת הרכישה כי אם הרוכשים יבקשו לקבל טופס 4 על אף שהם מודעים למצב בשטח וחוסר הפיתוח שהם ראויים לקבל מהיזם, יקבלו כבקשתם".

טופס 4 עירייה קבלן עבודות פיתוח דירה קבוצת רכישה מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד