י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חיסול ממוקד

חייל נהרג בתקיפת מל"ט ישראלי בסוריה

ערוץ אל-מיאדין הלבנוני מדווח כי חייל באחד הכוחות המזוהים עם צבא סוריה נהרג בתקיפת מל"ט ישראלי באיזור קונייטרה שבדרום סוריה. ברשתות החברתיות המזוהות עם המשטר הסורי מתפרסמת תמונתו לכאורה של ההרוג

חייל נהרג בתקיפת מל"ט ישראלי בסוריה
פריד פואד מוסטפא צילום: רשתות חברתיות

העיתון הסורי 'אל-ווטן' מדווח כי ההרוג מהירי הישראלי הוא פריד פואד מוסטפא, בן 46, תושב הכפר אל-ח'דר שבאזור קונייטרה שבדרום סוריה. ברשתות החברתיות המזוהות עם המשטר הסורי מתפרסמת תמונתו לכאורה של ההרוג. גם ערוץ אל-מיאדין הלבנוני מדווח כי חייל באחד הכוחות המזוהים עם צבא סוריה נהרג בתקיפת מל"ט ישראלי באיזור ההוא.

התקיפה בוצעה הערב לפי הפרסומים בסביבות השעה שש וחצי. תחנת רדיו המזוהה עם משטר אסד דיווחה על פצוע קשה בעקבות פיצוץ באזור הכפר חדר בצפון קונייטרה.

המתיחות מול לבנון נמשכת לאחר שב-2 ביולי, חיל האוויר יירט 3 מל"טים של חיזבאללה בים ששוגרו מלבנון וטסו לכיוון המים הכלכליים של ישראל לעבר אסדת הגז כריש. היירוט בוצע על ידי מטוס F16 "ברק" ושנים נוספים באמצעות סטיל של חיל הים מ"אחי אילת" באמצעות טילי ברק.

כלי הטייסים ככל הנראה של חיזבאללה והיו במעקב על ידי מערכות הגילוי של חיל האוויר. הם יורטו מעל הים שהיו בדרכם לאסדת כריש - עשרות מיילים מהמאגר. על פי הערכות חיזבאללה ניסה לעשות אירוע תודעתי. היירוט לא סיכן את האסדה. בצה"ל מרוצים מפעולת של מערכות ההתראה והגילוי ונערכים לכל איום שיכול להתממש. מדובר בשלושה מל"טים שונים שטסו בגובה נמוך.

היום גם פרסם צה"ל כי הצליח לסכל כלי טיס נוסף של חיזבאללה. התקרית אירעה ביום רביעי בשבוע שעבר, אז זיהו מערכות הגילוי של צה״ל כלי טיס לא מאויש בדרכו מלבנון אל עבר המים הכלכליים של ישראל. כוחות צה"ל הפילו את הכלי במרחק רב מהגבול הימי, ולא נשקף איום או סכנה.

סוריה לבנון חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד