כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"איבד את הקול שלי"

מחאה: תלו שלט "אין כניסה ליאיר לפיד"

העיצומים של עובדי משרד החוץ פוגעים במסעדות שמתבססות על שפים זרים, ומאות מסעדנים פתחו במחאה נגד שר החוץ ורה"מ לפיד | המסעדנים דורשים מלפיד לוודא את כניסתם של השפים לארץ, למרות שביתת הקונסוליות

מחאה: תלו שלט "אין כניסה ליאיר לפיד"
מסעדנים נגד לפיד צילום: איגוד המסעדות האסיתיות ואתניות

איגוד המסעדות האסייתיות והאתניות, שמאגד מאות מסעדות ברחבי הארץ, במחאה נגד שר החוץ וראש הממשלה יאיר לפיד. על פי הדיווח בחדשות 12, במסגרת המחאה, שמתנהלת תחת הכותרת "אין כניסה ללפיד", מבקשים המסעדנים מהשר לפתור את בעיית השפים האסייאתים שתקועים בחו"ל ולא יכולים להגיע לארץ בגלל עיצומי עובדי משרד החוץ.

לטענת המסעדנים, במסגרת מאבקי העובדים במשרד החוץ כבר חצי שנה שהקונסולים הישראלים בסין, בהודו ובתאילנד לא מנפיקים ויזות לשפים הזרים ולא מטפלים בחוזים שלהם. כתוצאה מכך כ-80 שפים תקועים בחו"ל והמסעדות בארץ, שכבר שילמו עשרות אלפי שקלים על הסדרת הליך הכניסה, מתמודדות עם מחסור חמור בשפים זרים.

תהליך הגיוס, קבלת ההיתר והגעתו של השף הזר לישראל עולה למסעדנים עשרות אלפי שקלים שכבר שולמו למרות שלא ניתן להביא את השפים ארצה. רק האגרות שגובה משרד הפנים מראש, מגיעות לכ-8,000 שקלים לכל שף זר.

צילום מסך 'חדשות 12'.

כעת, אחרי שנתיים של מגבלות קורונה, כאשר הקיץ בפתח והתיירים מתחילים להגיע, הקונסוליות בשביתה ואין לשפים הזרים אפשרות כניסה לישראל. כתוצאה מכך טוענים באיגוד שמסעדות חדשות עומדות סגורות ומסעדות קיימות מצמצמות פעילות ופעילות משלוחים ולא פותחות בכל השעות. "כל שף שכזה מאפשר פעילות מסעדה שלמה, העסקת עשרות עובדים ישראלים, יצרית הכנסות ותשלומי מיסים למדינה", נמסר מהאיגוד.

"הסיטואציה שנקלענו אליה הזויה ובלתי נסבלת", אמר ל-N12 שמוליק גל, בעלי רשת אצה. "הנזק שנגרם אדיר וחסר תקדים. סניפים חדשים שאמורים להפתח מתעכבים בפתיחה בגלל שהשפים המומחים לא יכולים להכנס לארץ. המשמעות היא נזק של מאות אלפי שקלים. לא מצליח להבין למה לוקחים ענף שעבר טלטלה עצומה בקורונה כבן ערובה".

אילן טריגר, בעלי נאמוס בהרצליה, אמר בראיון ל-N12: "אני ממצביעי יאיר לפיד האדוקים ולעולם לא אצביע בעבורו שוב, כי אדם שלא יודע לפתור במשך חצי שנה שביתה במשרד החוץ לא ראוי לנהל מדינה".

על פי המסעדנים בישראל פועלות כיום כ-400 מסעדות אתניות אסיאתיות שבהן מועסקים 13,500 ישראלים. הפעילות הזו מתאפשרת בזכות 1,250 שפים מומחים מהמזרח הרחוק, אשר מועסקים במטבחי המסעדות. "בקשתנו לכל הצדדים בסכסוך – יש להחריג אותנו ממנו, ולאפשר לשפים הזרים המומחים שמחכים להגיע לישראל מסין ומתאילנד לקבל ויזות ולהגיע לישראל עוד לפני פסח", נמסר.

מלשכתו של ראש הממשלה ושר החוץ יאיר לפיד סירבו להגיב לטענות.

 

מסעדה ארוחת שף אוכל אסייאתי יאיר לפיד משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד