י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"נדאג לתקציבים"

סמוטריץ' קורץ לליברלים: "צהר הם לא אנשים רעים"

עם תחילתה של מערכת הבחירות, במפלגת 'הציונות הדתית' מנסים לפנות אל הסקטור הלייטי במגזר הסרוג - והיו"ר מגונן על רבני 'צהר', הארגון הבולט המזוהה עם הפלג שאליו הוא רוצה להגיע. הוא קורא לחבור למפקד שלו: "מצפה מהצד הליברלי שלא יברח כשיהיה מישהו מהצד השני, אחרת אין שום דרך לנהל שותפות"

סמוטריץ' קורץ לליברלים: "צהר הם לא אנשים רעים"
בצלאל סמוטריץ' צילום: נתן וייל

במפלגת 'הציונות הדתית' שואפים להביא את האגף הליברלי במגזר הדתי-לאומי, שמאז כניסת 'ימינה' לממשלה רבים ממנו נותרו ללא "בית" פוליטי - והתבטאויותיו של היו"ר בצלאל סמוטריץ' בהתאם.

בתיעוד מתוך חוג בית שנערך בשבוע שעבר, ופורסם ב'מקור ראשון', התייחס הח"כ, שמצפה לו גם כאב ראש מצד המפלגות התורניות בבלוק הטכני, לארגון רבני 'צהר', אחד הארגונים הליברליים הבולטים, אשר צבר התנגדות גדולה במגזר החרדי.

הוא התדהר בכך שלא תקף את מיזם הכשרות של הארגון, וציין כי הוא ישתף איתם פעולה "במיזם שורשים של בירורי יהדות כי הוא סופר חשוב, משימת קודש ונדאג לתקציבים, אבל אני לא אתקוף את מיזם הכשרות".

"כשהדיון על צהר הגיע לישיבת סיעה שבנט בראש, לא תמכנו במיזם הכשרות של צהר כי חשבנו שהוא לא נכון, אבל אני לא חושב שהם אנשים רעים חס וחלילה, לא חושב שהם רוצים להזיק, יש לי וויכוח איתם בכמה סוגיות", אמר יו"ר 'הציונות הדתית'.

לקראת הפריימריז של מפלגתו, שצפויים להתקיים באוגוסט, הוא אמר שהוא "מצפה מהצד הליברלי שלא יברח כשיהיה מישהו מהצד השני, אחרת אין שום דרך לנהל שותפות של ביחד", בקריאה להצטרף ולהתפקד.

בארגון ליב"ה, המזוהה עם האגף החרד"לי, לא אהבו את ההתבטאות של סמוטריץ' והמנכ"ל אורן הינג תקף במכתב ששיגר לו: "עד לפני רגע קט נאבקנו יחד במאבק עיקש להפלת הממשלה שהמכנה המשותף המרכזי שלה חוץ מ'רק לא ביבי' היה מחיקה טוטאלית של זהותה היהודית של המדינה והפיכתה ל'מדינת כל אזרחיה'.

"מי שמקדם מהלכים לפירוק הרבנות הראשית ועוסק בהכפשתה, מי שמקדם הכרה בגיורים בניגוד לעמדת גדולי ישראל, ומקדם פרויקטים שמומנים בעקיפין על ידי ארגונים התומכים ברפורמים ומטרתם לקדם את ההכרה ברפורמים בתוך הציונות הדתית, מהווה עדיין חלק מהסט הערכי של הציונות הדתית?", שאל..

בצלאל סמוטריץ' ארגון צהר הציונות הדתית בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד