י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מה חיפשו במדבר

דיווחים באיראן: דיפלומטים בכירים נעצרו בחשד לריגול; בהם סגן השגריר

סוכנות הידיעות 'פארס' המקורבת למשמרות המהפכה באיראן פרסמה, כי "ארגון המודיעין של משמרות המהפכה זיהה דיפלומטים של שגרירויות זרות שריגלו במדינה". לפי הדיווח "הם חיפשו דגימת קרקע באזור", איראן הודיעה כי הדיפלומטים יגורשו. סגן שגריר בריטניה בין העצורים

דיווחים באיראן: דיפלומטים בכירים נעצרו בחשד לריגול; בהם סגן השגריר
לטענת האיראנים השגריר אוסף דגימות צילום: צילום מסך

התקשורת באיראן מדווחת, כי חיל משמרות המהפכה האסלאמי, "זיהה ועצר דיפלומטים שריגלו על אדמת ארצנו באזור אסור".

על פי הדיווח באיראן, "דיפלומטים נצפו על ידי מל"טים של משמרות המהפכה בזמן שהם דגמו את אדמת האזור האסור במרכז המדבר של איראן", לטענת איראן "הם חיפשו דגימת קרקע באזור", איראן הודיעה כי הדיפלומט יגורש.

סרטון של משמרות המהפכה המתיימר להציג את סגן שגריר בריטניה ודיפלומטים אחרים ליד אתרים צבאיים באיראן | צילום: סוכנות הידיעות פארס.

סגן השגריר הבריטי, ג'יילס וויטאקר, הוא אחד האנשים שיצאו למדבר לטיול עם משפחתו כתייר, אך האיראנים טוענים שהוא "חיפש דגימת קרקע באזור".

לטענת האיראנים בוידאו שפרסמו משמרות המהפכה הם מראים את סגן השגריר ליד אתר שבו איראן עורכת ניסוי טילים. שגריר בריטניה הנוכחי באיראן הוא סיימון שרקליף.

סוכנות הידיעות 'תסנים' המקורבת למשמרות המהפכה דיווחה כי "סרטונים אלו מראים כיצד חלק מהאנשים במסווה של תיירים או חוקרים, ניגשים לאתרים הצבאיים של המדינה ומנסים לרגל באמצעים מודיעיניים".

איראן בריטניה ריגול דיפלומטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד