י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אירוע פופ אפ ייחודי

למה הגישו למעלה מ-25 שפים מנות גורמה ל -3,000 איש בבית שמש?

מסתבר שכשרוצים אפשר - אירוע פופ אפ ייחודי מסוגו התקיים ברמה א' בבית שמש, בו הציגו עשרות שפים, קונדיטורים וטבחים את מנות הגורמה הייחודיות ביותר שלהם | אלפים גדשו את המתחם והאירוע נחל הצלחה מסחררת | רשמים אישיים מתערוכת הפופ אפ הקולינרי בבית שמש

למה הגישו למעלה מ-25 שפים מנות גורמה ל -3,000 איש בבית שמש?
אירוע פופ אפ ייחודי ברמה א' בבית שמש צילום: מאור אזרזר

כבר בכניסה הבנו שמדובר בפופ-אפ קולינרי ייחודי שמעולם לא ראינו כמותו.

זו הפעם השניה שאיגוד הקולינריה הכשר מארגן אירוע כזה, אך ההצלחה שנרשמה באלעד הייתה כאין וכאפס לעומת האלפים שגדשו את מתחם מתנ"ס גוונים ברמה א' בבית שמש.

כבר בכניסה הורגשה ההתאמה לקהל היעד, כשאת שדרת הבלונים שזרה במיומנות 'נעמה', ועל עריכת השולחנות לסועדים הופקדה חני הרטשטיין.

התחלנו את הסיור בדוכנה של 'אפרת זכריה' שהגישה כובנה עם בשר לצד רסק וסחוג; ולאפה לחוח עם פרגית ושומן כבש לצד טחינה וסלט קצוץ. ב'בעריס' נהנינו קרואסון טאקוס בשר, קרואסון טאקוס עוף ואפילו דואט; בדוכן של יוסי אליצור המתינו לנו תפוחי אדמה ממולאים באסאדו מפורק או לשון צרובה על הפלנצ'ה.

במטבחו של ישראל דדון הכינו למבקרים סיגר מוחליוואת - סיגר שקדי עגל ומוח לימון כבוש  ועריסה, עם סלטון אייס קולורבי, 'לילות מרוקו' - מופלטה במילוי מיקס בשרים, 'בורקס' פטיסייר תפוחי אדמה וגם מקרון פטה כבד וריבת פירות יער.

לחובבי הדגים והמעושנים הייחודיים המתינו יוסי הבלין עם קרואסון במילוי סלמון מעושן או בשר מעושן בקארי הודי; לצד חזה הודו מעושן מוגש בתוך עלה חסה עם איולי חרדל וברביקיו. זה היה הזמן ליהנות מסושי אמיתי בדוכן המיוחד של 'סושי בייגל' שהציע רול אבורי או צמחוני, כשעל ידו ממש המתינו הפוקי בול הצמחוני או עם דג, של 'סאגה פוקי בר'. ואם רצינו ליהנות משווארמה כרובית או ממעורב דגים ייחודי, פנינו לדוכנו של יהודה הס, והתענגנו על כל שניה.

בדוכן המיוחד של 'יענקושף' גילינו את סודו של המתבל המדהים (צ'ימיצ'ורי) שליווה את העראייס יחד עם טחינה ביתית, וכתוספת חמה, המתינו ממולאים מהבילים.  הדוכן של יוסי נדר הגיש לאורחי הפופאפ הקולינרי מנות גורמה אישיות של אסאדו, פרגיות או שייטל.

כדי להוריד את החלק הראשון של הארוחה יצאנו לבחון את בירות הבוטיק של בנצי ראקוב. במילה אחת: מדהים. 

בדוכן של משה לבינסון זכינו ליהנות ממנת 'כלחוך השור': לשון עגל מלחכת תבשיל של ירוקים, ברוטב מבית אברהם אבינו; 'לשונות בחרדל', עם קרם בטטה חלק; או מ'מסע שורשים' - טלה צעיר מעושן, מפורק על קרם ירקות שורש עדין וארומטי. ואילו בדוכן 'המעדניה של קראוס' המתינו לנו סנדוויץ' אסאדו לצד ארנצ'יני אסאדו; כך, בדוכנו של  אפרים דובאוויק גילינו  עולם מדהים של 'ביף בק ריבס' מעושן עם פונדנט תפוח אדמה או בורנט אנדס (קוביות בשר מעושן) ברוטב ברביקיו ובורבון עם תפוח אדמה בייבי בעשבי תיבול. היה מעולה.

המאפים של 'לאה קונדיטוריה' סיפקו לנו הפוגה קלה למתוקים, עם מקרונים ייחודיים או עוגות שמרים נדירות שכמותן קשה למצוא היום

ואיך אפשר להגיע לאירוע אוכל יהודי בלי צלחת טשולנט מהבילה? 'הצ'ולנט של מושי' סיפק לנו לצד הטשולנט, גם קציצות בשר, יאפצ'ק ובאן אסאדו.  ומיד אחר כך מיהרנו לבחור לנו יין מתאים וסיגר משובח מהמבחר שהוגש בדוכן של 'וינו יין וסיגרים'.

כדי להתמקצע בחרנו לנו תבלינים ייחודיים מהמגוון של 'אגוז מלך', ולא משכנו ידינו מהפיצוחים המפנקים, ולצד מטחנת התבלינים שרכשנו בדוכנו של 'מוישי וינפלד', גילינו את סודו של הצ'ילי במגוון צבעים וחריפויות.

הפעם הגענו לקינוח הסופי, ופנינו לדוכן של 'רחלי שושן' כדי ליהנות ממוסים, טארטים וטארטלים במגוון מעלף!

לפני ששמנו פעמינו הביתה עברנו בפעם השניה לאותו ערב בדוכן של 'אקיפ' מראשל"צ שהציג כלי מטבח, הגשה ואירוח מקצועיים - והופתענו לגלות לצדם דוכן של 'אופטיק הום' - משקפיים עד הבית, שהציע גם שירות אישי ומיוחד במקום וגם הגרלה שווה במיוחד על מסגרת בשווי עד 1,500 שקלים.

ביציאה פגשנו את שף ישראל דודק, יו"ר איגוד הקולינריה הכשר, ששיבח את התגייסותן של חברת 'וואל דאן' בשר ו'אקיפ ציוד למסעדות' שנטלו חסות על האירוע. "מדובר בפופאפ שכל כולו מיועד לחשיפת הקהל למנות גורמה ייחודיות מבית היוצר של שפים המבשלים אך ורק כשר למהדרין, ובכך מוגשמות שתי מטרות, הן בהנגשת אוכל הגורמה לקהל והן בתיווך הנחוץ בין השפים לקהל הרחב - וההצלחה הגדולה הערב, תעיד על כך", מסכם דודק.

אוכל

 

מעוניינים לשתף אותנו במתכונים שלכם? שלחו אלינו לוואטסאפ 0583288642 או למייל [email protected] ואולי נעלה גם את המתכון שלכם.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד