כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בתוך פחות מחודש – קורבן שלישי בכביש 65

ביום ראשון האחרון נהרגה בתאונת דרכים קטלנית רחל הלוי קרסו, בת 54, בתאונת דרכים ביציאה מעפולה. עמותת אור ירוק: "לא תמיד הנהג אשם. במקרה הזה אשמה גם המדינה. אם המדינה הייתה בונה מפרדה קשיחה בין הנתיבים, אשר הייתה מונעת תאונה חזיתית, ניתן היה להציל את חייהם של אנשים רבים בכביש 65 ועשרות אנשים בכל הכבישים האדומים בארץ"

כביש 65: מפת הרוגים
כביש 65: מפת הרוגים

תאונה קטלנית נוספת באחד הכבישים המסוכנים בישראל: רחל הלוי קרסו, בת 54, נהרגה ביום ראשון האחרון (4.8.13) בתאונת דרכים קטלנית בכביש 65, ביציאה מעפולה. בתחילת חודש יולי, נהרגו שני צעירים בכביש זה בשתי תאונות קטלניות שונות שהתרחשו בתוך מספר ימים ספורים.

עמותת אור ירוק, הזהירה כבר מספר פעמים בעבר כי כביש 65 בין עפולה לצומת קדרים הוא כביש מסוכן שיש לטפל בו באופן מיידי. הכביש מאופיין בנתיב אחד לכל כיוון, ללא מפרדה קשיחה שתמנע תאונות חזיתיות. לאורך הכביש ישנם ישובים רבים שהכניסה והיציאה מהם מסוכנת ובעייתית. כמו כן, הכביש מפותל ולא מואר בחלקים נרחבים.
כביש 65 הוא אחד משני כבישים ראשיים אשר מחברים את הצפון למרכז הארץ ואחד מדרכי הגישה המרכזיים לכביש 6. זהו כביש עמוס וצפוף שנוסעים בו מדי יום 13-23 אלף בני אדם בממוצע.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2012 נהרגו 13 בני אדם בכביש מסוכן זה, ו- 582 נפגעו בו בתאונת דרכים. בממוצע, נהרגים מדי שנה בכביש תשעה בני אדם, ועוד קרוב ל-900 נפצעים, בהם 28 באורח קשה. אור ירוק כבר הזהירו מספר פעמים בעבר כי הכביש מסוכן וכי יש לשפר את תשתיותיו הלקויות באופן מיידי בכדי להציל חיי אדם. מנכ"ל עמותת אור ירוק שמואל אבואב, שלח מספר מכתבים לראשי הרשויות והמועצות באזור כביש מסוכן זה בכדי להתריע על הסכנה ולבקש סיוע בהירתמות למען שיפור התשתיות הלקויות בכביש.

עמותת אור ירוק: "לא תמיד הנהג אשם. במקרה הזה אשמה גם המדינה. אם המדינה הייתה בונה מפרדה קשיחה בין הנתיבים, אשר הייתה מונעת תאונה חזיתית, ניתן היה להציל את חייהם של אנשים רבים בכביש 65 ועשרות אנשים בכל הכבישים האדומים בארץ החושפים מידי יום מאות אלפי תושבים בישראל לסכנת חיים מוחשית. טיפול בכביש 65 יביא להצלתם של כ- 48 בני אדם בעשור הקרוב ושל כ - 1,500 בני אדם העלולים להיפצע."



אור ירוק כביש 65 תאונות דרכים תשתית הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד