י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נציגות IDB ואולמן ייפגשו הערב עם משקיעים חרדים

באם יתרשמו הנוכחים בפגישה כי אכן מדובר על משקיעים רציניים, עשוי אולמן לשקול לחיוב לבקש מבית המשפט המחוזי לדחות בשבוע את קיום האסיפות המקדימות

  • א' אלול התשע"ג
אלשטיין ודנקנר. צילום: שטורעם נט
אלשטיין ודנקנר. צילום: שטורעם נט



עו"ד חגי אולמן, המשקיף החיצוני באי.די.בי מטעם ביהמ"ש, נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות ונאמני החברה צפויים להיפגש הערב עם נציגי שתי קבוצות משקיעים שונות אשר הביעו עניין להשקיע באי.די.בי. נציגיהם של קבוצות אלו בארץ הם צבי איציק, מנכ"ל קבוצת נץ, ויוסי שניאורסון מנכ"ל בי.ג'י.אי.

באם יתרשמו הנוכחים בפגישה כי אכן מדובר על משקיעים רציניים, עשוי אולמן לשקול לחיוב לבקש מבית המשפט המחוזי לדחות בשבוע את קיום האסיפות המקדימות, אותן כזכור כבר דחה השופט איתן אורנשטיין, ליום ראשון הקרוב.

הדבר לכאורה עשוי לסייע בידיו של בעל השליטה הנוכחי בקונצרן אי.די.בי - נוחי דנקנר, אשר עשוי לקבל זמן נוסף במסגרת מאמציו למצוא משקיע חיצוני לחברה, אלא שמקורבים למשא המתן המתנהל בין המשקיעים החרדיים לקבוצה, ציינו בפני "גלובס" כי "כבר ממזמן לא מדובר על כך שנוחי ישאר בעל הבית באי.די.בי."

נזכיר כי רק לפני כשבוע וחצי בביהמ"ש, בעת דיון מיוחד שערך השופט אורנשטיין בתיק אי.די.בי. אז ניתנה לדנקנר דחייה של שבוע בכינוס אסיפות הנושים המקדימות שיכריעו בגורל השליטה בקונצרן,‏ טען אולמן, כי "דחיות לא מועילות כאן, הדברים צרכים להתקיים לפי לוחות הזמן שקבע בית המשפט". עוד הוסיף אולמן: "אני סבור שניתן להשלים עסקה לגיוס הון באי.די.בי לפני 11.8 (המועד החדש לדיון שקבע אורנשטיין, א' פ')".

מו"מ עם שלושה גורמים במקביל

בשל הזמן הדוחק בדנקנר לגייס משקיע לאי.די.בי בתוך ימים ספורים, יורים הוא ומקורביו לכל הכיוונים. לפי מקורבים לחברה מנהל דנקנר לא פחות משלושה משאים ומתנים במקביל, כאשר היעד הוא הזרמת כ-800 מיליון שקל לאי.די.בי. מדובר על מגעים כאלה ואחרים עם השותף החדש-ישן, איש העסקים היהודי הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין, אשר ביקר בארץ כמה פעמים, ותמך בהשארתו של דנקנר כבעל השליטה באידי.בי‏.

אלשטיין, שכבר השקיע 100 מיליון שקל באי.די.בי, נסוג לפני כמה שבועות מהשותפות עם דנקנר, בשל חילוקי דעות בנוגע לאופן שליטה בחברה לאחר שתושלם השקעתו. דנקנר עמד על רצונו להישאר בעל המניות הדומיננטי בחברה. בימים האחרונים הוזכרו שמות נוספים, ובהם רו"ח חרדי מניו יורק, העונה לשם דייוויד וולדלר, המנסה לארגן קבוצת משקיעים.
דנקנר אלשטיין אי.די.בי משא ומתן כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד