י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חסר תקדים

ראשי ארגון הביון מזהירים מפני איום 'עצום' מצד סין

ראשי שירותי הביטחון של בריטניה וארה"ב הופיעו במשותף באופן חסר תקדים כדי להזהיר מפני האיום מסין. ראש ה-FBI הזהיר שאם סין תכבוש את טייוואן בכוח, המהלך "יהווה את אחד השיבושים העסקיים הנוראיים ביותר שהעולם ראה אי פעם"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ראשי ארגון הביון הבריטי והאמריקאי, דיברו יחד במסיבת עיתונאים, בהופעה נדירה יחד, הם הזהירו מפני הסינים. מנהל ה-FBI, כריסטופר ריי, אמר כי סין היא "האיום הגדול ביותר בטווח הארוך על הביטחון הכלכלי והלאומי שלנו והתערבה בפוליטיקה, כולל בבחירות האחרונות".

ראש MI5 הביון הבריטי קן מקאלום, אמר שהארגון יותר מהכפיל את עבודתו נגד פעילות סינית בשלוש השנים האחרונות והוא יכפיל אותה שוב. ראש ה-MI5 מנהל כעת פי שבעה חקירות הקשורות לפעילויות של המפלגה הקומוניסטית הסינית בהשוואה ל-2018, הוא הוסיף. ראש ה-FBI הזהיר שאם סין תכבוש את טייוואן בכוח זה "יהווה את אחד השיבושים העסקיים הנוראיים ביותר שהעולם ראה אי פעם".

ההופעה הפומבית הראשונה אי פעם של שני האנשים הבכירים התקיימה במטה MI5 בבית התמזה, לונדון. מקאלום הבריטי אמר שהאתגר שהציבה המפלגה הקומוניסטית הסינית "משנה את המשחק", בעוד שריי האמריקאי כינה אותו "עצום" ו"עוצר נשימה".

ריי הזהיר את הקהל שכלל מנכ"לים של עסקים ואישים בכירים מאוניברסיטאות, שממשלת סין "נכונה לגנוב את הטכנולוגיה שלכם" באמצעות מגוון כלים. לדבריו, זה מהווה "איום חמור אף יותר על עסקים מערביים ממה שאפילו אנשי עסקים מתוחכמים רבים הבינו". הוא ציטט מקרים שבהם אנשים הקשורים לחברות סיניות באזור הכפרי של אמריקה גנבו מידע רב ערך.

הוא גם אמר שסין פרסה ריגול סייבר כדי "לרמות ולגנוב בקנה מידה עצום", עם תוכנית פריצה גדולה מזו של כל מדינה גדולה אחרת. ראש ה-MI5 הבריטי אמר שהמודיעין על איומי הסייבר שותף עם 37 מדינות וכי בחודש מאי נמנע איום מתוחכם נגד תעופה וחלל.

ריי אמר שסין מפיקה "כל מיני לקחים מהסכסוך באוקראינה. זה כלל ניסיון לבודד את עצמם מכל סנקציות עתידיות מהסוג שפגע ברוסיה. אם סין אכן תפלוש לטייוואן, השיבוש הכלכלי יהיה גדול בהרבה מזה שנראה השנה", לדבריו, "השקעות מערביות בסין הופכות לבני ערובה ושרשרות האספקה ​​מופרעות, אין לי שום סיבה לחשוב שהעניין שלהם בטייוואן פחת בצורה כלשהי", אמר מנהל ה-FBI לעיתונאים.

סין ארה''ב בריטניה ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד