ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ניסויים מעודדים

מהפכני: תרופה להתקפי לב מארס של עכביש קטלני ומסוכן

טיפול חדש ומהפכני יעזור לאלו הסובלים מהתקף לב או שבץ: ארס של עכביש המסוכן ביותר בעולם יכול להציל אנשים שעברו התקף לב | בניסוי שנערך התברר כי התרופה המכילה את הארס עצרה מוות של תאים שנגרם מאיבוד חמצן ללב ולמוח במהלך התקפי לב ושבץ מוחי | טרם נחשפו פרטים לגבי האופן שבו בדיוק התרופה פועלת או ניתנת

מהפכני: תרופה להתקפי לב מארס של עכביש קטלני ומסוכן
עכביש אוסטרלי: אילוסטרציה צילום: Pixabay

טיפול חדש ומהפכני להתקפי לב עומד להיבדק על בני אדם והוא מכיל ארס של אחד העכבישים הקטלניים ביותר בעולם. חוקרים מאוניברסיטת קווינסלנד באוסטרליה הצליחו להבין שמולקולה שנמצא בארס של עכבישים אוסטרליים מהמסוכנים בעולם יכול לשמש לעצירת התקפי לב.

פריצת הדרך יכולה גם לעזור לחולים בדברים נוספים. התגלית נעשתה על ידי פרופסור גלן קינג ופרופסור ניית'ן פלפנט מהמכון למדעי הביולוגי המולקולרי של אוניברסיטת קווינסלנד. הם גילו שהתרופה המכילה את הארס עצרה מוות של תאים שנגרם מאיבוד חמצן ללב ולמוח במהלך התקפי לב ושבץ מוחי.

טרם נחשפו פרטים לגבי האופן שבו בדיוק התרופה פועלת או ניתנת. הבדיקות עברו כל כך טוב, עד שהם קיבלו כעת רישיון לניסויים בבני אדם לחברה בבריסביין, אוסטרליה, בשם Infensa Bioscience.

המנכ"ל ופרופסור מארק סמית' אמר: "הלב לא יכול לחדש תאי שריר שמתים במהלך התקף לב, וזו הסיבה שהפציעות הללו גורמות לנזק קבוע ועלולות להוביל לאי ספיקת לב, נכות וירידה באיכות החיים". הוא הוסיף: "המימון הזה יבדוק את המולקולה ממחקרים בבעלי חיים, ונוכל לבדוק עם המולקולה עובדת בחולים האלה". החברה קיבלה כ-22 מיליון דולר למימון ניסויים חדשים בבני אדם.

ניסויים בבני אדם בהיבט התקף לב של התרופה צפויים להתחיל להתקיים בתחילת השנה הבאה, כאשר ניסויים נוספים יתקיימו בסוף 2023.

אוסטרליה עכבישים ארס התקף לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד