י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החולים סובלים

אבסורד: התרופה שניתן לרכוש אחת לשבוע בלבד

חולים אונקולוגים שצורכים תרופה בשם סובקסון, נאלצים להיצמד ללוח זמנים צפוף. ניתן לרכוש את התרופה אחת לשבוע בלבד, ואם במקרה פספסת את היום המדוייק בשבוע, לא ימכרו לך את התרופה באותו שבוע בכלל | הנושא עלה לדיון בגל"צ ואולי יביא בשורה לחולים הכואבים

אבסורד: התרופה שניתן לרכוש אחת לשבוע בלבד
אילוסטרציה צילום: unsplash

למה לטרטר חולים אונקולוגיים? מיכל, אשתו של שי, חולה אונקולוגי פנתה לתכנית 'יהיה בסדר' בגלי צה"ל וסיפרה: "בעלי חולה אונקולוגי הצורך תרופה בשם סבוקסון, משכך כאבים שהוא תחליף לאופיאטים למיניהם, וניתן בין היתר גם לנרקומנים בגמילה.

יש מספר בעיות סביב התרופה הזו אבל העיקרית שבהן היא שאפשר לרכוש את התרופה אחת לשבוע בלבד, ואם במקרה פספסת את היום המדוייק בשבוע, לא ימכרו לך את התרופה באותו שבוע בכלל. בפעמים שהעלינו את הנושא בפני הרוקחים, קיבלנו את אותה תשובה - תכתבו בכל הכוח למשרד הבריאות".

מיכל תהתה: "כמה אפשר? גם להיות חולה אונקולוגי וגם להתייצב מדי שבוע כדי לרכוש תרופה שבלעדיה סבל רב של כאבים, ועכשיו אנחנו גם צריכים לשכנע את משרד הבריאות בחוסר ההיגיון שבזה?".

שי גם עלה בעצמו להתראיין בתכנית וסיפר על מחלתו הקשה והכואבת. הפקת התכנית פנתה למשרד הבריאות בעניין, וזו התשובה שהתקבלה: "מטבע הדברים, מטעמים של חסיון המטופל וצנעת הפרט לא נוכל להגיב על המקרה הנ"ל. משרד הבריאות מצר על אי הנעימות הנגרם למי מהמטופלים. ככלל, הוראות החוק מסדירות אספקת טיפול תרופתי להתמכרויות, כאשר ההסדרה החוקית בתקנות הסמים המסוכנים ותקנות הרוקחים, מאפשרת אספקת תרופות אלו, בהן סבוקסון, לשבוע בלבד בבתי המרקחת הקבועים הייעודיים לכך. כאשר סבוקסון ניתן לטיפול בכאב, ניתן לקבל אותו באמצעות תקנה 29, בכמות המספיקה לעד חודש טיפול. על מנת לקבל את תרופה זו לטיפול בכאב, יש לתת את ההתוויה הנכונה לכך. החוזר שאיפשר את אספקת התרופה למשך חודש, התייחס לתקופת הקורונה בה היו סגרים".

מגישי התכנית אביב לביא ולינוי בר גפן סיכמו את האייטם ואמרו כי "למרות שמשרד הבריאות מבהיר שחולים כמו שי יכולים לקבל את התרופה אחת לחודש בהתאם למרשם מהרופאה שלו - בשטח עדיין לא מכירים בהנחיות האלו. אנחנו מקווים שהשיחה עם שי בשידור ניערה קצת את המערכת ותוביל לחידוד נהלים".

חולים אונקולוגיה תרופה בית מרקחת משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד