כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בוצע תרגיל הקפצה

מניין מתי הקורונה חצה את ה-11 אלף; תת וריאנט חדש מדאיג

בעקבות זיהוי תת וריאנט חדש שמקורו בהודו ומדבק הרבה יותר מהאומיקרון הנוכחי, נערך תרגיל הקפצה מיוחד בנתב"ג לבחינת מוכנות מערך הבדיקות בשדה שהוכתר בהצלחה | בינתיים מניין המתים חצה את ה-11 אלף ובמשרד הבריאות שוקלים להחזיר את המסכות - לחובה

מניין מתי הקורונה חצה את ה-11 אלף; תת וריאנט חדש מדאיג
מעבדת קורונה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

משרד הבריאות תרגל פריסה מיידית של מערך הבדיקות לנכנסים לארץ, בעקבות גילוי תת הווריאנט החדש בהודו. כך מפרסם העיתונאי נוב ראובני ב'כאן 11'. מדובר על תת זן חדש BA.2.75 ממשפחת האומיקרון שהתגלה במספר מדינות ונחשב מדבק יותר מהאומיקרון הנוכחי.

לפי הדיווח, ברקע גילוי הוורינאט, במשרד הבריאות קיימו השבוע תרגיל הקפצה לחברת 'פמי' כדי לבדוק את כשירותה של החברה להקמה מיידית של מערך בדיקות לשבים ארצה בשדה התעופה. לפי הסיכומים עם החברה, היא נדרשת לשמר יכולות שיאפשרו לה לתת במידת הצורך מענה לאלפי נבדקים ביום בטווח זמן של שעות מרגע פקודה.

התרגול, שבמסגרתו הוקמו כמה עשרות עמדות בדיקה תוך זמן קצר, הוכרז כהצלחה. לנוכח גילוי הווריאנט החדש משרד הבריאות פונה לשבים מהודו ומדרום אפריקה לגשת ולהיבדק בבדיקת PCR גם אם אינם סובלים מתסמינים.

בינתיים מספר המתים מקורונה בישראל חצה אתמול את ה-11 אלף. מספר המאומתים אתמול עמד על 12,019. מספר החולים במצב קשה עומד על 364, מהם 53 מונשמים. מקדם ההדבקה ירד מעט ועומד על 1.04. שיעור הבדיקות החיוביות עמד אתמול על 33.67% מסך הנבדקים.

אתמול אמר פרויקטור הקורונה הפרופ' סלמאן זרקא בתדרוך לכתבי הבריאות: "כאיש מקצוע אני חושב שהעלייה בתחלואה הקשה מחייבת להפוך את עטיית המסכות במקומות סגורים לחובה, הנושא יידון בימים הקרובים". על חיסוני ילדים מעל גיל חצי שנה אמר זרקא: "כרגע אין חיסוני ילדים בארץ, תהליך הרכש נמצא בעיצומו, מניח שזה עניין של שבועות".

וריאנט אומיקרון בדיקת קורונה נתב"ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד