י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תשפיע על מסרוני הבחירות?

דיי להודעות הקנאביס: מלחמת חורמה בתופעה המטרידה

משרד התקשורת פרסם שימוע, במטרה להביא לצמצום משמעותי של תופעת המסרונים המטרידה | שר התקשורת: "החלטנו לצאת למלחמת חורמה בתופעת מסרוני הקנאביס והפישינג שאין ישראלי שלא סובל ממנה"

דיי להודעות הקנאביס: מלחמת חורמה בתופעה המטרידה
הודעות מטרידות צילום: צילום מסך

משרד התקשורת פועל למגר את תופעת מסרוני הפישינג והקנאביס. המשרד מתכוון לחייב את חברות הסלולר להפעיל מנגנונים שיקשו על גורמים עוינים ומטרידים להפיץ את אותן הודעות s.m.s.

בתקופה האחרונה אנחנו עדים לתופעה מתגברת של שליחת מסרונים באופן אנונימי בתפוצה רחבה של מסרוני פישינג ומכירת קנאביס. 

מסרונים אלו מהווים מטרד משמעותי לציבור, ובחלקם אף משמשים לגניבת פרטים אישיים ופרטי כרטיסי אשראי ואף עלולים לעודד ילדים ובני נוער לצרוך סמים.

על רקע פניות רבות שהתקבלו בנושא, פרסם אתמול (רביעי) משרד התקשורת שימוע, במטרה להביא לצמצום משמעותי של התופעה המטרידה.

הודעות פישינג 

האסדרה החדשה של משרד התקשורת מציעה לחייב את חברות הסלולר להפעיל מנגנונים שיחייבו את זיהוי שולח המסרונים (אימות חזק מראש), יגבילו שליחת מסרונים בתפוצה רחבה באופן אנונימי ויסייעו בזיהוי גורמים עוינים ומטרידים.

במסגרת האסדרה, מפיץ מסרונים המשתמש במערכות הפצת מסרונים יחויב לעבור אימות חזק ואמין ולהזדהות באמצעות שיחת וידאו מול גורם אנושי בה יימסור את שמו, כתובתו ויציג תעודות או מסמכים המזהים אותו. 

בנוסף, יתבצע אימות על כרטיס האשראי שבאמצעותו נרכשה חבילת ההפצה לאחר בדיקה שהכרטיס אינו גנוב. כמו כן, חברות הסלולר לא יאפשרו את הפצת המסרונים באמצעות הנייד למנויי פריפייד בכמות העולה על 50 מסרונים ליום. מנגנונים אלו יקלו על המשטרה להגיע לשולחי המסרונים, מה שירתיע את המפיצים ויצמצם את התופעה. 

בנוסף, שוקל המשרד לקבוע מגבלות על המסרונים שמקורם בחו"ל, כך שמסרונים אלו לא יוכלו להגיע עם כותרת המתחזה למספר ישראלי או עם שדה מזהה שהוא טקסטואלי כך שלא ניתן יהיה לזהותם.

במשרד התקשורת סבורים כי האסדרה המוצעת תביא לצמצום משמעותי בתופעת מסרוני הפישינג ומסרוני הקנאביס תוך מספר חודשים.

האסדרה מציעה לצמצם את יכולת ההפצה האנונימית של מסרונים בתפוצה רחבה, ללא עיון או התערבות בתוכן ההודעה, ובכך לאזן בין חופש הביטוי של השולח אל מול ההגנה על האזרחים מתופעה זו.

מנכ״לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין מסרה בתגובה למהלך: "אנחנו רואים לאחרונה יותר ויותר תופעות פליליות כמו מכירת סמים, התחזות והונאות באמצעות מסרונים. לא נאפשר לגורמים עלומים ומפוקפקים להציף מדינה שלמה בהודעות ספאם, מדובר במטרד של ממש ואנחנו נחושים לשים לזה סוף". 

 

 

 

משרד התקשורת מסרונים פישינג הודעות קנאביס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד