י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שומרים על אוצרות הטבע

אוהבים ללכלך? רשימת החופים שלא כדאי לכם לבקר בהם

המשרד להגנת הסביבה מממן תגבור של שוטרי משטרת ישראל, שילוו בחודשי הקיץ את פקחי הרשויות החופיות בפעולות פיקוח ואכיפה לשמירת ניקיון החופים | היקף תמיכת המשרד: מיליון שקל

אוהבים ללכלך? רשימת החופים שלא כדאי לכם לבקר בהם
חוף הבונים צילום: אלאונורה שילוב

לכלכת? נקנסת! במסגרת תוכנית "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה, היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד יוזמת סיוע לרשויות החופיות בביצוע פעולות אכיפה בחופי הים בחודשי הקיץ. 

הסיוע, העומד על כמיליון שקל, ייערך באמצעות תגבור כוח הפיקוח על-ידי שוטרי משטרת ישראל, אשר ילוו את הפקחים מטעם הרשות החופית בפעולות הפיקוח ואכיפה, במטרה ליצור הרתעה מול עברייני פסולת בחופי הים ולצמצם את הנזק לסביבה החופית והימית.

18 הרשויות החופיות המשתתפות בפרויקט אשר יזכו לתגבור שעות אכיפה: נתניה, הרצליה, מועצה אזורית חוף הכרמל, מועצה אזורית עמק חפר, אשקלון, מועצה אזורית מטה אשר, קריית ים, איגוד ערים כינרת, אשדוד, נהריה, טירת כרמל, עיריית עכו, חיפה, תל-אביב יפו, מועצה אזורית חוף השרון, בת ים, חדרה ואילת.

היקף מימון הפרויקט הוכפל כבר בשנה שעברה למיליון שקל. במסגרת פעילות האכיפה, המלכלכים בחוף עלולים להיקנס בסכום של עד 750 שקל על השלכת פסולת בשל הרגישות הגבוהה של החופים.

סגן מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה, פרד ארזואן מסר: "חופשת הקיץ נפתחת עם עלייה מעודדת ברמת הניקיון בחופים. אנחנו ממשיכים בפעולות שלנו לשמירה על החופים נקיים, לרבות תגבור האכיפה לניקיון ברשויות החופיות בים תיכון, בים סוף ובכנרת". 

 

חוף ים המשרד להגנת הסביבה קנס אכיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד