י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לקראת ביקור ביידן

גנץ חשף: היקף עסקאות הנשק עם מדינות ערב

לקראת ביקור ביידן, גנץ חשף את היקף מכירת הנשק הישראלי וכמות ביקורי הבכירים הישראלים במדינות ערביות סוניות מתונות בשנתיים האחרונות - מאז נחתמו הסכמי אברהם. גנץ הדגיש כי שלושת הכטב"מים שחיזבאללה ניסה לשגר לאסדת הגז הישראלית כריש בסוף השבוע היו כלים תקניים מתוצרת איראן

גנץ חשף: היקף עסקאות הנשק עם מדינות ערב
בני גנץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

בשיחה שערך היום (חמישי) שר הבטחון בני גנץ עם עיתונאים, הוא חשף את היקף מכירת הנשק הישראלי וכמות ביקורי הבכירים הישראלים במדינות ערביות סוניות מתונות בשנתיים האחרונות - מאז נחתמו הסכמי אברהם, זאת לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בשבוע הבא, שיעמוד גם בסימן צמצום בכוח וההשפעה של איראן באזור וכן שיפור הסכם הגרעין.

לדברי שר הביטחון, מאז נחתמו הסכמי אברהם נערכו לא פחות מ-150 מפגשים של גורמי מערכת הביטחון וצה"ל עם עמיתיהם במדינות המזרח התיכון, לא כולל מדינות ירדן ומצרים, ונחתמו עסקאות של רכש בטחוני מישראל עבור מדינות האזור ביותר משלושה מיליארד דולרים.

במהלך ביקורו של הנשיא האמריקני, גנץ ובכירי משרד הביטחון וחיל האוויר יציגו לו את משגר הלייזר "מגן אור", המערכת הישראלית החדשה ליירוט רקטות וטילים באמצעות לייזר, שהוכחה השנה כמבצעית לראשונה בעולם.

לא מן הנמנע שישראל תבקש מארה"ב סיוע כספי במימון ייצור והצטיידות המערכת, לאחר שמערכת הביטחון השקיעה מיליארדים בפיתוח ומחקר הפרויקט, שיאפשר יירוט כמעט בלתי מוגבל ובעלות נמוכה, גם של מזל"טים ואיומים נוספים.

גנץ הדגיש כי שלושת הכטב"מים שחיזבאללה ניסה לשגר לאסדת הגז הישראלית כריש בסוף השבוע היו כלים תקניים מתוצרת איראן. צמצום כוחה והשפעתה של איראן באזור וכן שיפור הסכם הגרעין שנדון בין המעצמות לרפובליקה האיסלאמית יהיו במוקד המפגש עם ביידן, שימשיך מכאן לביקור גם ברשות הפלסטינית ובסעודיה.

גנץ התייחס גם לסוגיית מינוי הרמטכ"ל ואמר כי יכבד כל החלטה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, באשר למינוי הרמטכ"ל הבא, לאחר שבליכוד דרשו לדחות את המינוי עד להקמת ממשלה קבועה.

בני גנץ ג'ו ביידן איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד