כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האי שהפך לסמל

צפו: אוקראינה הניפה את דגלה באי הנחשים

אחד מסמלי המלחמה במזרח אוקראינה הנו 'אי הנחשים' השוכן בים השחור, לא הרחק מחופיה של אודסה. האי מצוי בכלל במחלוקות בין אוקראינה ורומניה הטוענת לריבונות עליו, אבל הוא היה היעד הראשון שכבשה רוסיה עם פרוץ המלחמה. אתמול הודיעה אוקראינה כי דגלה הונף במקום

צפו: אוקראינה הניפה את דגלה באי הנחשים
הדגל האוקראיני על האי צילום: צילום מסך

אנדריי ירמק, ראש לשכת נשיא אוקראינה, פרסם סרטון בטלגרם של שלושה חיילים מניפים דגל אוקראיני גדול באי, ממנו נסוגו הכוחות הרוסיים ב-30 ביוני. "דגל אוקראינה באי הנחשים. לפנינו עוד הרבה סרטונים כאלה מערים אוקראיניות שנכבשו באופן זמני", כתב ירמק. משרד ההגנה הרוסי הגיב כי מטוס קרב רוסי פגע באי הנחשים של אוקראינה בים השחור הלילה (בין רביעי לחמישי), זמן קצר לאחר שכוחות אוקראינים טענו כי הרימו את דגלם מעל האי.

כזכור בשעות הראשונות לפלישת רוסיה לאוקראינה לפני כחמישה חודשים, החלה רוסיה לתקוף את 'אי הנחשים' והציעה לחיילים האוקראינים שהיו עליו להיכנע לה. ברוסיה היו בטוחים אז שהפלישה לאוקראינה תעבור בצורה חלקה, ושאי הנחשים ייפול לידיה ללא קרב. החיילים האוקראינים שהיו על האי סירבו להיכנע, והפכו ברגע אחד לגיבורים לאומיים באוקראינה.

בהמשך הם נכנעו לרוסיה, אבל ההתנגדות הראשונית שלהם יצרה סחף אדיר באוקראינה והשפיעה רבות על רוח ההתנגדות האוקראינית. מאז הפציצה אוקראינה בעקביות את האי, בניסיון להרחיק ממנו את הרוסים, ואכן לפני מספר ימים נטשה רוסיה את האי והפקירה אותו לטובת האוקראינים.

האי שוכן בים השחור, לא הרחק מחופיה של אודסה. האי מצוי בכלל במחלוקות בין אוקראינה ורומניה הטוענת לריבונות עליו, אבל הוא היה היעד הראשון שכבשה רוסיה עם פרוץ המלחמה.

בתוך כך נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שיבח את דיוק הנשק שנשלח על ידי בעלות ברית מערביות בנאום הווידאו הלילי שלו. זלנסקי אמר כי צבא אוקראינה השתמשה בארטילריה כדי להשמיד מחסנים של הכוחות הרוסיים ומטרות חשובות לוגיסטית אחרות.

"זה מקטין משמעותית את הפוטנציאל ההתקפי של הצבא הרוסי, האבדות של הכובשים רק יגדלו מדי שבוע, וכך גם הקושי שלהם להעביר כוחות", אמר. נשיא אוקראינה אמר גם שפגיעת טילים רוסית הרסה אוניברסיטה בעיר חראקוב שבצפון-מזרח המדינה. הירי פגע בבניין הראשי של האוניברסיטה, במוזיאון ובספרייה המדעית, אמר.

מלחמת אוקראינה רוסיה אי הנחשים דגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד