י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נורמליזציה בדרך?

ישראל ביקשה מסעודיה לאפשר לעולי הרגל לטוס ישירות מתל אביב

השר לשיתוף פעולה אזורי אמר היום כי ביקש מסעודיה לאשר טיסות ישירות מתל אביב עבור עולי רגל מוסלמים, כשהוא מצביע על פריצת דרך אפשרית על ידי ריאד לקראת ביקורו בשבוע הבא של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן

מכה הקדושה לאיסלם: אילוסטרציה
מכה הקדושה לאיסלם: אילוסטרציה צילום: משרד התקשורת הסעודי

פקידים ישראלים ביקשו אישור מורחב לחברות התעופה שלהם לטוס מעל אדמת סעודיה ליעדים באסיה. השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', אמר היום (חמישי) כי ביקש מסעודיה לאשר טיסות ישירות מתל אביב עבור עולי רגל מוסלמים, והצביע על פריצת דרך אפשרית על ידי ריאד לקראת ביקורו בשבוע הבא של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

ערב הסעודית, מקום הולדתו של האסלאם, אינה מכירה בישראל באופן רשמי, ולא הגיבה על התפתחויות דו-צדדיות אפשריות במהלך ביקורו של ביידן. ישראל גם נמנעה מלצייר קישורים כאלה.

רויטרס ציטטה מקור בוושינגטון שמכיר את הנושא, ואמר כי אפשר להכריז על הסכמי תעופה חדשים שמנסה לקדם ישראל בסביבות ביקורו של ביידן, אך עדיין יש צורך לגבש פרטים וייתכן שלא יושלם בזמן הקרוב.

השר לשיתוף פעולה אזורי, עסאווי פרייג', אמר כי ישראל פועלת כדי להביא את המגעים שלדעתו "מתחת לשולחן" בין המדינות המבוססים בעיקר על אינטרסים מסחריים ודאגות משותפות לגבי איראן, ליותר גלוי.

"אני רוצה לראות את היום שבו אוכל לצאת מבן-גוריון לג'דה כדי למלא את חובתי הדתית של עלייה לרגל למכה", צוטט פריג'. "לקחתי את העניין הזה עם סעודיה ואני באמת מקווה שהיום הזה יבוא", מבלי להרחיב היכן ומתי התקיימו דיונים כאלה.

סעודיה עיסאווי פריג' ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד