י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"כולם יהיו בבית המשפט"

התביעה באוקראינה: 21,000 פשעי מלחמה נחקרים

אוקראינה אומרת כי היא חוקרת יותר מ-21,000 פשעי מלחמה ופשעים תוקפניים שביצעה רוסיה מאז תחילת פלישתה בפברואר האחרון. "חיילים רוסים שהרגו, עינו או שדדו אזרחים צריכים להבין שזו רק שאלה של זמן מתי כולם יהיו בבית המשפט". בית הדין הפלילי הבינלאומי שלח את צוות הבלשים הגדול ביותר שלו אי פעם למדינה כדי לסייע בחקירות

התביעה באוקראינה: 21,000 פשעי מלחמה נחקרים
ההרס באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

התובעת הכללית של אוקראינה אירינה ונדיקטובה אמרה ל-BBC כי היא מקבלת דיווחים על בין 200 ל-300 פשעי מלחמה ביום. היא ציינה כי משפטים רבים יתקיימו בהיעדר הפושעים.

רוסיה פלשה לאוקראינה ב-24 בפברואר, אך מכחישה את כל ההאשמות על פשעי מלחמה. בראיון ל-BBC, הזהירה ונדיקטובה כי "חיילים רוסים שהרגו, עינו או שדדו אזרחים צריכים להבין שזו רק שאלה של זמן מתי כולם יהיו בבית המשפט".

היא אמרה כי למרות שהצוות שלה עבד באזורים ברחבי אוקראינה, הוא לא היה מסוגל לחקור את כל המקרים "כמו שצריך ובאופן יעיל", בגלל אי יכולת לקבל גישה לכמה אנשים ואזורים.

החייל הרוסי הראשון שהועמד למשפט באוקראינה, סמל ואדים שישימרין, נידון למאסר עולם בגין הריגת אזרח בחודש מאי. אוקראינה טענה כי חשפה קברי אחים רבים בבוצ'ה, בורודיאנקה וערים אחרות ליד הבירה קייב שנתפסו לזמן קצר על ידי כוחות רוסים.

בית הדין הפלילי הבינלאומי תיאר את אוקראינה כ"זירת פשע", ושלח את צוות הבלשים הגדול ביותר שלו אי פעם למדינה כדי לסייע בחקירות רבות.

מלחמת אוקראינה רוסיה פשעי מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד