ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בצל סערת חתונת גפני

לייבל'ה סוגר שבוע עמוס במיוחד עם כל הנייעס

והשבוע בלייבל'ה: התחקירן החרדי החדש של "חדשות 13"; העיצוב המושלם והקולקציה של גפני בחתונה של הנכדה שעוררה סערה; ריקוד הבקבוקים של רובינשטיין; שטיינמץ חוגג 30 עם בשמים במירון. וגם: שמחת בית גרפצ'יק - פורטו בבני ברק 

לייבל'ה סוגר שבוע עמוס במיוחד עם כל הנייעס
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה עדיין נרגש מהחתונה המטורפת של נכדת יו"ר "יהדות התורה" ו"דגל התורה" ח"כ משה גפני, שנערכה ברוב הדר וצניעות בבני ברק. החתונה הפכה למדוברת מאוד והסעירה את הציבור החרדי, אך לא רק. לייבל'ה, שעוד זוכר את גפני מימיו כראש כולל 'זכרון אליהו' באופקים, נדהם השבוע לגלות כי הוא לא שינה דבר ונותר בלבושו הפשוט. 

מעיון מעמיק בתמונות, נראה היו"ר של "יהדות התורה" עם חליפה של יוסל'ה גוטפרב, חולצה של מצות יהודה, חגורה של בחור מבוגר מנזר התורה, מכנס של מנהל בניה אצל קבלן מנתיבות. אולי זו הסיבה שבן גביר נוגס בו ללא רחמים?

בצל סערת חתונת נכדת משה גפני וריקודי מירב מיכאלי. מי שנעדרו מן האירוע ולא הגיעו להשתתף בחתונה, היו חברי הכנסת של ש"ס, למעט יואב בן צור, וינון אזולאי שכנראה בגלל המכשיר הכשר, לא שמע על המרקדות שהגיעו מתל אביב לבני ברק. גם יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי שאינו חבר כנסת, לא מצא זמן להשתתף בחתונה.

לייבל'ה חושף השבוע על חרדי חדש בערוץ 13: ישראל פרקל, חסיד גור שהחל לעבוד לאחרונה כתחקירן התכנית 'שש' של אמנון לוי ב'חדשות 13'. לייבל'ה מאחל לו, לגור ולמגזר, בהצלחה גדולה. 

פרקל תועד השבוע ב'רכבת ישראל' כשהוא בדרכו לעוד תחקיר עסיסי שייפול כפרי בשל לידי אמנון לוי שאוהב ובוחש במגזר כבר שנים רבות. 

השבוע גם הגיע לייבל'ה לאולמי 'בריליאנט' במודיעין עילית והשתתף בשמחת החתונה לבנו של מאיר רובינשטיין ראש העיר ביתר. אחרי שלייבל'ה הצליח להשחיל את עצמו פנימה לאולם העומס ברולאפים שהוצבו בכניסה ע"י מוסדות העיר ביתר, הוא נדהם מהריקוד המסורתי הירושלמי של משפחת רובינשטיין המורחבת בלעה"ר. לייבל'ה כבר הפסיק לספור כמה ילדים יש לראש העיר, והריקוד התנהל ע"י הרקדן ואיש מירון אברומל'ה חשין, שנתן עבודה בחתונה, מקבלת הפנים עד אחרי ה'מצווה טאנץ'.

מי שעוד נתן עבודה הוא צלם הבית של ביתר ארי קופרשטוק, שלא נח לדקה והנציח בדבקות את שמחת ראש העיר. בסוף האירוע לייבל'ה ראה ריקוד של הדובר המסור שלומי גיל שחבש את השטריימל של הבוס.

בשבע ברכות בב"ב, ראה לייבל'ה את יענקי ברנשטיין מהלשכה, מתברך בחמימות מהאדמו"ר מסאדיגורה. 

אמן הרגש מוטי שטיינמץ חגג השבוע את יום ההולדת ה- 30 בהפתעה גדולה באירוע סגור עם אברהם פריד, ישי לפידות נמואל הרוש ודני אבידני. הנה תיעוד: 

אבל מוטי, כמו מוטי, יודע שהחגיגות האמיתיות של היומולדת הם אצל ר' שימען במירון, לשם נסע והגיע אפילו להריח את הבשמים על יד הציון. 

את ח"כ מיכאל מלכיאלי ראה לייבל'ה השבוע בתחנת הדלק בבית מאיר ליד טלז סטון, מנפח את גלגל הרכב לבדו ללא מתווכים ועוזרים. מה שנקרא כאחד האדם 'ממש'. 

ובכנסת השבוע לא היה ניתן שלא לחוש באווירת הבחירות: לייבל'ה ראה את פרחי 'דגל התורה' מקלב וורצמן, פרידלנדר יחד עם ברלין מנוף הגליל בפוזה של סוף זמן בישיבה. 

לייבל'ה גם השתתף בדיון הסוער בכנסת לסיכום אירועי מירון, או סיכום כהונתו של סגן שר הדתות מתן כהנא שפגע ביהדות בלי רחמים. בכל מקרה לייבל'ה ראה שכולם מודים פה אחד שכל המתווה היה מתוכנן מראש לכישלון.

בנוסף, ראה לייבל'ה ראה בדיון את חיים רבינוביץ, מעסקני ההדלקה המרכזית של הרבי מבאיאן, כשהוא משחיל פתקים לממ"ז. 

לייבל'ה הגיע השבוע לאשדוד לשמחת החתונה בחצרות שאץ - ווערבוי שם נערכה שמחת החתונה לבתו של הרבי הראשון, מומחה לכשרות עולמית, עם החתן החשוב חיים יצחק וייס. בשמחה ראה לייבל'ה את צמרת קהילת ווערבוי לצד האורח מאמריקה: הרב ישראל זאב גוטמן, חוקר התורות וראש מכון אמ"ת של חסידות מונקאטש, שהגיע במיוחד להשתתף בברית לנין האדמו"ר, וגם קפץ לשמחת בית ווערבוי.

ומה שלא ניתן היה לפספס בחתונה הן הסיגריות האלקטרוניות שלראשונה בשמחה חסידית היה מה לעשות מהחופה ועד ה'מצווה טאנץ', וכך ראש חברת 'בלאק סיגל' העולמית רבי י.ש.ט מלונדון שהביא לארץ מסע אווירי של אלפי סיגריות אלקטרוניות עם סמל החתונה לכבוד השמחה. 

בשבע ברכות למחרת, בחצר שאץ, ראה לייבל'ה את בכירי החסידים: חיים שטרן מ'תינוק בריא', מאיר ברגר מהמבשר ואיש התקשורת יוסי שטארק, שעבר לחודש לאשדוד לרגל הולדת בנו, מסתופפים בצל השמחה. 

באותו ערב התקיימה שמחת החתונה לבנו של איש החסד ר' אהרן פיינר מבעלי דפוס גרפצ'יק בירושלים, יחד עם בת ר' אהרן יוסף פריד ממעדני 'פורטו' בבני ברק. עובדי גרפצ'יק המסורים סיימו את העבודה בשעה 16:00 אחר הצהריים, חבשו שטריימל והביאו עיצוב ענק כמו שרק הם יודעים להכין. 

בגרפצ'יק העמיסו, יחד עם השותף אהרן קליין - הבוס השני, את העיצוב הענק ונסעו לבני ברק.

בבני ברק, באולם בעל השמחה פיינר עם השטריימל היוקרתי של 'וויינער'ס שטריימלך' חטף את שוק חייו מהעיצוב של העובדים המסורים שלא חסכו בכסף של הדפוס. 

בברכה אחריתא בחתונה כובד הרב חיים מאיר רוקח הנכד חביב של הרבי מבעלזא ומי שהנחה את החופה היה הרב יהושע וינברגר. 

בשמחה ראה לייבל'ה את איש "חדשות 12" ומעדני האוכל היהודי מר מנחם הורביץ, שבא לאחל מזל טוב לפריד לרגל חתונת בתו ולהודות לו על האוכל היהודי. 

השבוע ראה לייבל'ה את הזמר אהרל'ה סמט מתברך מראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בחביבות רבה. 

את הזמר מיילך קאהן שמתחתן הערב ראה לייבל'ה בשבוע שעבר בירושלים, בא לחגוג את שמחת ה'אופרוף'. תחילה הוא נצפה בוחר נרתיק לטלית החדשה. 

בהמשך הוא נראה סועד ב'שאבעס מרקט' החדש בירמיהו, ומיילך כמו מיילך נהנה מאוד מהאוכל הטעים. 

לייבל'ה שמע שאביגדור כהן ממעדני זהבה, מימן ושיפץ את בית הכנסת ברחוב חבקוק 3, אז הוא קפץ לגיחה וצפה בסיום מסכת יבמות של כולל 'לומדי הש"ס באיאן'. מסתבר שהפליליסט לשעבר אלי שלזינגר, מנכ"ל משרד 'טיפ פרסום', הצטרף לאחרונה לכולל ולא מוותר אף ערב.

מסעדת השף המהודרת 'חשמונאים 7' ממשיכה לייצר הדים במיינסטרים החרדי ופותחת את שעריה בכל ימות השבוע. לרגל המאורע הגיע הרבי מנדבורנה אלעד לקביעת מזוזה במסעדת השף המהודרת בבני ברק והסביבה.

גם יו"ר 'איחוד הצלה' בני ברק, אפי פלדמן, שנמצא בשיא ההכנות לקראת בר המצווה של בנו, נצפה השבוע כובש סעודה בחשמונאים 7. 

אפרופו אוכל יהודי, לייבל'ה ראה ב'פיקדלי', בירת הבשרים היוקרתית של ירושלים, את אמן העיצובים יואל וקסברגר מגיע לבדוק את הבשר היוקרתי של 'פיקדלי' בליל שישי. 

את הפרשן יוסי אליטוב, עורך 'משפחה', ראה לייבל'ה מסיים קניה ב'בורדו' ברוממה עם חולצה תכולה מהודרת. 

באירוע הוקרה מיוחד שערך איש העסקים איתי שטרום ליו"ר ארגון 'למענכם' הרב יוסי ערבליך, בביתו בהרצליה, לרגל קבלת אות הנשיא השתתפו מנכ"לי בתי חולים, מנכל"י החברות הגדולות במשק ואילי הון שבאו להוקיר את הארגון. לייבל'ה תיעד את עו"ד בועז בן צור לצדו של פרופ' יורם וייס מנכ"ל הדסה ואת איתי שטרום עם יו"ר הפניקס אייל לפידות.

חבר מועצת העיר ירושלים ואיש הימין יהונתן יוסף, נצפה השבוע משתתף בדיונים בוועדה לתכנון ובנייה בעירייה, עם מידי צה"ל וזאת במסגרת המילואים שעושה בימים אלו למען המדינה.

אפרופו יוסף, הוא נצפה לצד מועמד מפלגות גוש הימין והחרדים יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, בחתונת בת העיתונאי והמגיש בועז גולן מ"ערוץ 14". נתניהו שבילה באירוע זמן ארוך מהרגיל, שוחח ארוכות עם יהונתן יוסף בשילוב סיפורים משעשעים על אישים פוליטיים שונים. 

את חיים כהן, המשנה לראש העיר ירושלים, ראה לייבל'ה מבקר את הבן שלו הלומד בישיבה בבני ברק, באחת הלילות בשבוע שעבר. 

לייבל'ה לא פספס את המסע של צמד הצלמים שוקי ונפתלי לרר לארה"ב, שהם במקרה אב ובנו. הם כבשו את הבית הלבן בסערה וישבו על כסאו של ביידן שבינתיים מתארגן להגיע לביקור ארץ הקודש.

לייבל'ה הדרים לכמה שעות לאשדוד לצורך כמה סידורים חשובים, סמוך לבית האדמו"ר מפיטסבורג ראה לייבל'ה אטובוסים עם תלמידי קירוב לצד טנדרים עמוסי אברכים, לייבל'ה הבין מיד שמדובר במעמד השנתי של תלמידי שובו ורבני הכוללים של כנסת ישראל באשדוד, לייבל'ה הצליח בדרך לא דרך להשתחל למעמד, ואף תיעד את הכוח העולה במוזיקה החסידית קלידן הבית של מוסדות כנסת ישראל איציק ליפשיץ זוכה לברכה אישית ונרגשת מהרבי מפיטסבורג. 

ביחידת הרפואה של משטרת מחוז ירושלים העניקו תעודות הוקרה למנהל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם ד"ר מיקלוש באלה ומתאם קשרי קהילה בהדסה מוישי הלל, בסיום השתלמות מקצועית שהתקיימה במרכז הרפואי הדסה עין כרם, בהמשך לשת"פ המבורך בין יחידת הרפואה להדסה.

איש הקשרים הנודע, אליהו שכטר, נפגש השבוע עם מנהל מחוז מרכז בקופת חולים מאוחדת, המשה כהן, שהבטיח לאיש הקשרים לעזור לו מתי שיפנה אליו בבקשות עזרה וסיוע לאנשים ששכטר עוזר להם כל הימים. 

ולפינת המזל טובים השבועית: 

ברכת מזל טוב חמה ולבבית ליו"ר קהל מחזיקי הדת של חסידות בעלזא, הרב מרדכי בריסק, לרגל שמחת נישואי בתו הערב באולמי 'קונקורד' בבני ברק. 

ברכת מזל טוב למגיש הדתי של "חדשות 12" עופר חדד לרגל הולדת בתו במרכז הרפואי הדסה. ויקרא שמה בישראל: ליבה. לייבל'ה שולח המון מזל טוב. 

ברכת מזל טוב למנכ"ל הנצחי של מוסדות ויז'ניץ ביתר דוד זיידה, לרגל שמחת נישואי בנו. בשמחה השתתפו בני האדמו"ר מויז'ניץ, המשב"ק הרב הרשל כץ ובכירי החסידות. 

ברכת מזל טוב ליו"ר 'הצלה' אושי שלומוביץ, לרגל שמחת נישואי בתו ביום שני הקרוב באולמי "אחוזת וגשל" בבני ברק. 

ברכת מזל טוב להלל פרידמן ממשרד הפרסום בולטון פוטנציאל, לרגל שמחת נישואי בנו עם בת הנגיד הרבני מנחם מנדל רייך מפתח תקווה. לחתונה, שתתקיים בשבוע הבא, צפויים להגיע גדולי הזמר החסידי מארה"ב. 

ברכת מזל טוב חמה לגדול הזמר אברהם פריד לרגל אירוסי בנו מנדי בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לחיים זמורה, חבר מועצת העיר בית שמש, לרגל שמחת נישואי בנו השבוע. 

ברכת מזל טוב לחיים שטרן, מנכ"ל ארגון 'תינוק בריא', לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב ליענקל'ה פרידמן האגדי לרגל שמחת נישואי בנו בכורו השבוע בעיר מודיעין עילית. 

ברכת מזל טוב להויז בחור של הרבי ממודז'יץ, הבחור החשוב שמעון גרוסקופ, לרגל שמחת נישואיו השבוע. 

ושמחה גדולה הייתה השבוע בבית שמש: הבחור החשוב אברהם שלום סטאריק, מחסידי תולדות אהרן ומחשובי המתנדבים בהכנסת אורחים דינוב שבפולין ועוד ועוד, חגג את נישואיו בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה שולח מזל טוב ומביא תיעוד מהריקוד של בכירי 'קליקול' שהגיעו עם הלבוש המסורתי של תולדות אהרן. 

ולסיום, ריקודי מירון כמיטב המסורת תועדו השבוע בשמחת החתונה לבן העסקן ואיש מירון הרב מאיר פרנק, מהילולא דרשב"י, שהתקיימה השבוע בעיר מודיעין עלית. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד