י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
'הכבוד הגדול ביותר'

המחווה שמתכנן נשיא המדינה לקראת ביקור ביידן בישראל

הנשיא האמריקני שינחת בישראל יקבל את עיטור הנשיא - העיטור הגבוה ביותר שהנשיא יכול להעניק - מנשיא המדינה הרצוג בטקס חגיגי בבית הנשיא בשבוע הבא | העיטור יוענק לביידן "על היותו ידיד אמת של מדינת ישראל ומחויבותו ארוכת השנים לביטחון ישראל"

המחווה שמתכנן נשיא המדינה לקראת ביקור ביידן בישראל
עיטור בית הנשיא שיוענק לביידן צילום: בית הנשיא

במהלך ביקורו הממלכתי של ג׳ו ביידן בישראל בשבוע הבא, יעניק לו הנשיא הרצוג בטקס חגיגי את "עיטור הנשיא" - העיטור הגבוה ביותר שהנשיא יכול להעניק, והראשון שיעניק הרצוג מאז שנכנס לתפקיד לפני כשנה. 

העיטור יוענק לנשיא ארה"ב על היותו ידיד אמת של ישראל, של העם בישראל והעם היהודי, על מחויבותו ארוכת השנים וחסרת הפשרות לביטחון ישראל, על תרומתו להעמקת ביסוס ובניין הברית האיתנה והבלתי מסויגת בין ישראל וארה״ב, ועל מאבקו נגד קולות של שנאה אנטי-ישראלית ואנטישמית ברחבי העולם.

מנימוקי הוועדה המייעצת לנשיא המדינה בעניין "עיטור הנשיא" לנשיא ארצות הברית: "הנשיא ביידן הוא ידיד אמת של מדינת ישראל ושל העם היהודי. ארצות הברית היא בת בריתה הקרובה ביותר של ישראל, ונשיא ארצות הברית מבטא זאת בהתבטאויותיו ובמעשיו. החל מראשית הקריירה הציבורית העשירה של הנשיא ביידן, בשנות ה-70 של המאה הקודמת, מיצב עצמו הנשיא כאוהב ישראל וידיד אמת של העם היהודי באשר הוא".

על פי תקנון עיטור הנשיא שהובא בחדשות 12, העיטור יוענק לאדם או למי שהתקיימה בו לפחות אחת מאמות המידה הבאות:

  • המועמד/ת תרמו תרומה ייחודית למדינת ישראל או לתיקון עולם או הטביעו חותם על החברה בפעילותם או בהישגיהם.
  • העלו את קרנה של מדינת ישראל ותרמו תרומה ייחודית לתדמיתה בעולם. 
  • דוגמא ומופת ליזמות, חדשנות, יצירתיות וחזון.

"עיטור הנשיא" הוענק בעבר ל-26 זוכים וזוכות. מדובר בעיטור פרי יוזמתו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, שהוענק לראשונה בשנת 2021. מדובר בעיטור הראשון שמעניק הנשיא הרצוג מאז נכנס לתפקידו. בעבר הוענק העיטור לנשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה, קנצלרית גרמניה לשעבר אנגלה מרקל, חתן פרס נובל לשלום אלי ויזל ומזכיר המדינה האמריקני לשעבר הנרי קיסינג'ר.

הנשיא ביידן יגיע לישראל ביום רביעי, 13 ביולי, כחלק מביקורו במזרח התיכון שיימשך עד 16 בחודש. נסיעתו של ביידן תכלול ביקור בישראל, בשטחי הרשות הפלסטינית ובסעודיה. ביידן יפתח את ביקורו בישראל ולאחר מכן יבקר בסעודיה ב-16-15 ביולי, שם ייפגש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. בזמן הביקור צפוייה פסגה וירטואלית של מנהיגי ישראל, ארצות הברית, הודו ואיחוד האמירויות.

יצחק הרצוג ג'ו ביידן ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד