ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
ישראל מחממת יחסים

נחתם הסכם שיאפשר את חידוש הטיסות לטורקיה

בעקבות ביקור ראש הממשלה לפיד באנקרה וההסכמה עם שר החוץ הטורקי נחתם הסכם התעופה בין ישראל לטורקיה | החתימה מהווה שלב חיוני בדרך לחתימה מלאה על הסכם שיאפשר לחברות התעופה הישראליות לחדש את טיסותיהן לטורקיה

נחתם הסכם שיאפשר את חידוש הטיסות לטורקיה
מטוס של טורקיש איירליינס צילום: pixabay

טורקיה על המפה: בהמשך להסכמת ראש הממשלה יאיר לפיד ושר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו, נחתם היום (חמישי) הסכם תעופה חדש (בראשי תיבות) בין ישראל וטורקיה. 

ההסכם הינו חלק מהחלטה להרחיב ולפתח את היחסים הבילטראליים בין המדינות, שהתקבלה בפגישות ראש הממשלה לפיד ושר החוץ הטורקי בירושלים ובאנקרה.

החתימה בראשי תיבות מהווה שלב חיוני בדרך לחתימה מלאה על הסכם התעופה אשר צפוי לאפשר לחברות התעופה הישראליות לחדש את טיסותיהן לטורקיה. 

החתימה היום, ע"י מנהלי רשויות התעופה האזרחיות של ישראל וטורקיה, התאפשרה בעקבות מו"מ פתוח ובונה בשבועות האחרונים המהווה נקודת ציון חשובה בקידום היחסים בין המדינות.

חשוב להדגיש כי ההסכם עוד לא הבשיל לכדי ביצוע טיסות ועוד לא התקבלו האישורים הנדרשים משני הצדדים כדי להתחיל להפעיל את הטיסות.

כדי שחברות תעופה ישראליות תחלנה לטוס לטורקיה יש עוד תהליך מעט מורכב שכולל תיאום חברות שירותי קרקע ותדלוק לחברות התעופה, שירותי קייטרינג, והחלק המורכב ביותר - תיאומי ביטחון, החלק שהיה בלב המחלוקת בין ישראל לטורקיה כאמור ומנע למעשה את קיום הטיסות.

טיסות מזוודות נתב"ג טורקיה אל על

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד