כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפיתוח החדש שיחולל מהפכה

תשכחו מכל מה שידעתם על גידול ענבים

מערכת ההשקיה החדשה תחשב עבור מגדלי הענבים בישראל את מדדי ההשקיה המדויקים, בהתאם לזן הענבים המגודל, איכות התוצר הסופי המבוקש דבר שיוביל לדיוק, יעילות ומתן תוצרת איכותית בכרמי יין

תשכחו מכל מה שידעתם על גידול ענבים
כרם ענבים צילום: מילה אביב, פלאש 90

משרד החקלאות משיק את מערכת ההשקיה המדויקת דור 4.0: דמיינו לעצמכם מערכת השקיה שיודעת להשקות לבד, ובאופן מדוייק בכמות המים הרצויה, בהתאם לזן הענבים המגודל, איכות התוצר הסופי המבוקש, וכמובן המיקום הגיאוגרפי של הכרם. דמיינו שהכמויות הן מדויקות, ואין צורך עוד בניסוי וטעייה על חשבון התוצרת החקלאית שלכם. 

אז זהו, אז מהיום זה ממש לא דמיון, זהו חלק מהמציאות החקלאית החדשנית בישראל.

במסגרת קידום ענף החקלאות והטמעת טכנולוגיות חקלאיות בענף, משרד החקלאות משיק את מערכת ההשקיה החכמה לחישוב מדדי השקיה, שתוביל לדיוק, יעילות ומתן תוצרת איכותית בכרמי יין. המערכת החדשה תחשב עבור מגדלי הענבים בישראל את מדדי ההשקיה המדויקים, בהתבסס על נתונים מתחנות מטאורולוגיות אזוריות המתעדכנות באופן אוטומטי מידי יום, ותחסוך למגדל עלויות מים מיותרות, זמן ותוצרת פגומה.

המיזם החדשני שפותח על ידי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בשיתוף מו"פ ההר מוביל ממשק אינטרנטי פשוט שמאפשר לחקלאים ולמגדלים כרמי יין חובבים, להניב כאמור, תוצר איכותי ומדויק באמצעות השקיה מדויקת, המבוססת על חישוב מדדי הכרם ונתוני מזג האוויר האזורי באותו היום. הממשק משתמש בנתוני התאדות המים היומיים הנאספים מהתחנות המטאורולוגיות האזוריות של משרד החקלאות, ומספק לכל מגדל את תנאי ההשקיה המדויקים באזור, ללא בזבוז מים. המערכת עתידה גם להתחבר ישירות אל הטלפון הנייד ותספק התראות WhatsApp מדויקות בזמן אמת למגדל. כמו גם, המערכת עתידה להתחבר ישירות אל מערכות ההשקיה ולהורות על הכמויות הרצויות בעת ההשקיה. 

אז איך זה עובד? המגדל נרשם למערכת, ומזין באתר את נתוני הכרם, לרבות: המיקום הגיאוגרפי, סוגי הזנים שמגדל, רמת איכות היין הרצויה וגודל השטח. כמו כן, המגדל יזין את תדירות ההשקיה הנוחה עבורו כל יום, כל שבוע ואפילו כל שבועיים. כל הנתונים הללו ישמרו במערכת. בהתאם לנתונים שהוזנו ולנתוני ההתאדות המתעדכנים במערכת מידי יום, המערכת תחשב עבור המגדל את הכמות המדויקת הנדרשת כדי להגיע לתוצאות הרצויות שכאמור, הוגדרו על ידו. כמו כן, המערכת תאסוף עבור המגדל את נתוני השימוש במים לצרכי השקיה, כך שהמגדל יוכל לדעת בכל שלב כמה השקה בהתאם לטווח הזמנים שהגדיר.

 

פיתוח ישראלי סטארטאפ ענבים כרמים יין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד