כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
משרד החוץ מכחיש

מה עושה ישראל עם גופות המחבלים? ראש הממשלה מסית

רה"מ הפלסטיני מוחמד אשתיה טען כי ישראל עשתה שימוש בגופות מחבלים שנהרגו בידי כוחות הביטחון, במעבדות הפקולטות לרפואה באוניברסיטאות | משרד החוץ הגיב: "זעזוע מדברי הבלע, שמהווים ביטוי נוסף למסע הסתה של הרשות הפלסטינית נגד ישראל"

מה עושה ישראל עם גופות המחבלים? ראש הממשלה מסית
אסירים בכלא. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד אשתייה, טען כי לרשות התברר לאחרונה שישראל עושה שימוש בגופות מחבלים שנהרגו בידי כוחות הביטחון ומוחזקות בישראל - במעבדות הפקולטות לרפואה באוניברסיטאות בארץ. על פי הדיווח ב'כאן 11', בישיבת ממשלה של הרשות השבוע טען אשתיה כי מה שנעשה "מהווה הפרה בוטה לזכויות האדם, לערכים, לעקרונות והמוסר המדעי", כך לדבריו.

משרד החוץ הישראלי הגיב היום (חמישי) בחריפות לדברים: "משרד החוץ מביע זעזוע מדברי הבלע, המהווים ביטוי נוסף למסע הסתה של הרשות הפלסטינית נגד ישראל, מסע אשר מתיר את דמם של אזרחי ישראל".

כזכור, שגריר הרשות הפלסטינית בצרפת סלמאן אל-הרפי אמר בעבר בראיון לטלוויזיה הפלסטינית, ערב פתיחת אירועי פורום השואה העולמי, כי "ישראל שורפת ילדים פלסטינים ועושה שואה נגד העם הפלסטיני".

כמו כן ברשות הפלסטינית מזהירים כי פרסום תוכניתו המדינית של טראמפ יגביר את המתיחות באזור וברחוב הפלסטיני בפרט. בכיר פלסטיני המקורב לאבו מאזן אמר ל'כאן חדשות' כי עיתוי הפרסום נועד להציל את ראש הממשלה נתניהו ולחזקו בבחירות הקרובות. הוא ציין כי אבו מאזן לא זומן לוושינגטון לאור הנתק בין המוקטעה לבית הלבן, וכי ההנהגה הפלסטינית תסרב לקבל עותק מהתוכנית כל עוד הממשל לא יחזור בו מההכרה בירושלים בירת ישראל.

עוד אמר הבכיר הפלסטיני כי אם התוכנית לא תכלול מדינה פלסטינית בקווי 67 שבירתה מזרח ירושלים, היא תיוולד מתה כלשונו ולא רק הפלסטינים, אלא גם מדינות ערב ידחו אותה על הסף. כך מדווח גל ברגר ב'כאן 11'.

הבלוג 'אינטלי טיימס' מציין כי "‏צריך לומר, מבלי להיכנס לנכון או לא, כי לתוכנית המאה אין כרגע שותף בצד הפלסטיני, אבל כן יש מי שישמחו לגרור את השטחים להתקוממות, ולתרחיש זה כבר מתכוננים במערכת הביטחון".

 

ישראל פלסטין גופות מחבלים משרד החוץ מוחמד אשתייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד