כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לאחר ניוון שרירים

המפקחת שחיברה את 'אתה סתר לי' הלכה לעולמה

בשנים האחרונות סבלה ממחלת ניוון קשה והיום הלכה לעולמה מרת אסתר קליין ע"ה, משכונת סנהדריה בירושלים, ששימשה כמפקחת גנים באגודת ישראל, כתבה טור בעיתון 'בקהילה' וחיברה את הספר "אתה סתר לי". הלוויתה הערב בירושלים

המפקחת שחיברה את 'אתה סתר לי' הלכה לעולמה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: היום (חמישי) הלכה לעולמה האישה החשובה הסופרת מרת אסתר מינא קליין ע"ה, שבמשך שנים שימשה כמפקחת בגנים של 'אגודת ישראל' והיא בת 74 בפטירתה. 

הגברת אסתר קליין ע"ה נולדה בי"ט טבת תש"ו, בזמן מלחמת העצמאות בשכונת מאה שערים בירושלים, לאביה הרב יעקב גליס ז"ל. בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה הרב שלום הכהן קליין שליט"א משכונת סנהדריה.

שימשה כגננת ולאחר מכן כמפקחת על הגנים ומנהלת חינוכית ברשת גני הילדים בית יעקב. בהמשך מונתה לאחראית על מחלקת הפיקוח של הגיל הרך. לימדה בסמינרים החרדים בירושלים את תחום הגיל הרך. היא הקימה וניהלה את המרכז הפדגוגי "שתילי אריה" הנותן מענה ושירותים פדגוגיים לגננות, למורות ולמחנכות ברחבי העיר. היא יזמה את גני השילוב, בהם משולבים ילדים עם צרכים מיוחדים בגנים רגילים- יוזמה שהתפתחה לרשת גנים הנקראת "פתחיה".

בשנת 2008 חלתה בניוון שרירים קשה. אך למרות מצבה הרפואי, המשיכה בפעילותה כמפקחת ואף לקחה על עצמה פרויקט לקידום וסיוע לאוכלוסיות חלשות. מאז היא תקשרה באמצעות העיניים עם מחשב מיוחד, ועדיין מתקיימות בביתה כל שבוע הרצאות והשתלמויות לגננות. היא מרצה פעם בשבוע לאוכלוסיות שונות על עמידה במשימות החיים הקשות. בנוסף, כותבת טור לעיתון ב"קהילה" על התמודדותה עם מחלתה הקשה.

זכתה אף לתואר 'יקיר ירושלים' בנימוק הועדה שבחרה במנוחה ע"ה נאמר: "אסתר קליין עסקה בתחומים שונים ומגוונים בחינוך ובין היתר הקימה וניהלה את המרכז הפדגוגי "שתילי אריה" הנותן מענה ושירותים פדגוגיים לגננות, למורות ולמחנכות ברחבי העיר. בנוסף, יזמה את גני השילוב, בהם משולבים ילדים עם צרכים מיוחדים בגנים רגילים". 

הותירה אחריה דור ישרים מבורך: בין בניה, הרב ישראל קליין מרצה בכיר בציבור החרדי, הרב אפרים קליין ר"מ בישיבת 'תורת רפאל', אחיה הוא איש ירושלים הוותיק הרב אברהם ישראל גליס.

הלוויתה התקיימה הערב בהר המנוחות בירושלים, שם נטמנה. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

הלוויה ישראל גליס עיתון בקהילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד