כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
רק בן 26 אבל לוחם ופעיל נמרץ

חבר הפרלמנט האוקראיני: "מבינים את החשיבות של אומן ונעשה הכל כדי שיבואו"

חבר פרלמנט ממפלגתו של נשיא אוקראינה אומר בראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים': "אנחנו מאוד רוצים שיבואו לפה יהודים ותיירים מכל העולם. אוקראינה נפגעה כלכלית בצורה חסרת תקדים". הוא בטוח בניצחונה: "רוסיה אולי הצבא השני בגודלו בעולם אבל אפשר לנצח אותם" ◘ מיוחד

חבר הפרלמנט האוקראיני: "מבינים את החשיבות של אומן ונעשה הכל כדי שיבואו"
סוויאטוסלאב יוראש על רקע הציון באומן צילום: מתוך פייסבוק

סוויאטוסלאב יוראש, חבר הפרלמנט האוקראיני ממפלגתו 'משרת העם' של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, בן ה-26, במקור מהעיר לבוב על גבול פולין ועכשיו מתגורר בקייב הבירה, אומר בראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים' כי "ממשלת אוקראינה עושה את הכל כדי שיהודים יוכלו להגיע לאומן לראש השנה, אנחנו מבינים את החשיבות של הגעת יהודים להתפלל בעיר אומן, לצערינו זאת השנה השלישית שיש קשיים, בפעמים הקודמות זה היה בגלל קורונה ועכשיו יש את עניין המלחמה של רוסיה, אנחנו מאוד רוצים שיבואו לפה יהודים, אנחנו רוצים שיבואו לפה תיירים מכל העולם".

לדבריו, "אוקראינה נפגעה כלכלית בצורה חסרת תקדים, הרצון שלנו לשקם את אוקראינה ואנחנו עושים הכל כדי שנוכל לקבל פה תיירים כולל עשרות אלפי יהודים שמגיעים לפה לראש השנה, כולל כולל כאלה שבאים גם במהלך השנה, הכלכלה שלנו נפגעה מאוד התיירות שלנו נפגעה מאוד, אנחנו מאוד רוצים שיבואו לפה אנשים, אבל יש לנו גם אחריות, אנחנו לא יכולים לקחת אחריות חלילה שמישהו יפגע, אז אני אומר שחשוב לנו לעשות הכל כדי שיהודים מכל העולם יוכלו להגיע לפה, ואנחנו עובדים על זה, זה חלק מאוד חשוב בדיונים אצלינו, אבל אך ורק בתנאי שאנחנו יכולים לקחת אחריות לוודא שכולם בטוחים, אם חלילה מישהו מהם יהרג זה לא שווה".

חבר הפרלמנט מסייר כשהוא חמוש בעיירה מקריב הסמוכה לקייב, לאחר שהופגזה.

חבר הפרלמנט כאמור רק בן 26, הצעיר ביותר בפרלמנט האוקראיני ואחד הפעילים שבבניין, הסתובב בחודש הראשון של המלחמה עם נשק, לצד חיילים אוקראינים וסיכן את עצמו כדי להגן על קייב, ונלחם ללא פחד. הוא אומר ל'בחדרי חרדים' שהוא בטוח בניצחונה של אוקראינה, "רוסיה אולי הצבא השני בגודלו בעולם, אבל אפשר לנצח אותם, אם ישראל ניצחה כל כך הרבה מדינות שניסו לחסל אותה, גם אנחנו יכולים לחסל את גם אנחנו יכולים לנצח את רוסיה, יש לנו סיוע מהעולם, בריטניה אחת המדינות שמאוד מסייעת לנו, גם אם ראש הממשלה שלה פרש ועכשיו מישהו אחר יחליף את בוריס ג׳ונסון, אנחנו בטוחים שכל מי שיהיה ראש ממשלת בבריטניה, ימשיך לתמוך בנו כי הם יודעים את החשיבות של אוקראינה".

לגבי גילו הצעיר אומר חבר הפרלמנט: "זה שאני בן 26 זה נתון, זה לא משהו שצריך להתייחס אליו יותר מידי, אבל זה נותן תקווה לכל אדם צעיר באוקראינה שהוא גם יכול לתרום, וזה לא משנה בן כמה הוא, כל אדם יכול לתרום למען המדינה שלו".

לגבי תמיכת ישראל באוקראינה אומר חבר הפרלמנט: "כן אנחנו מאוכזבים מישראל, תמיד אפשר לעשות יותר כשנלחמים מול הצבא השני בגודלו בעולם, אנחנו מבינים את המורכבות שבה ישראל נמצאת, רוסיה בסוריה בגבול עם ישראל ועוד דברים שישראל מתמודדת איתם, ישראל עזרה לנו, ישראל עושה מה שהיא יכולה, אבל יש תחושת החמצה ישראל יכולה לעשות יותר".

נזכיר כי מוקדם יותר היום, פנה שגריר אוקראינה בישראל, יבגני קורינצ'וק, לתקשורת החרדית בישראל והתייחס לסוגיית הנסיעה לאוקראינה במהלך החגים היהודיים הקרובים. השגריר הודיע כי כרגע אי-אפשר להיכנס בגלל בעיות ביטחוניות הקשורות במלחמה והחשש לחייהם ולרווחתם של המבקרים באוקראינה. "לאור המלחמה הרוסית הבוטה בארצנו".

"למרות כל המאמצים, איננו יכולים להבטיח את ביטחונם של עולי הרגל ואיננו מאפשרים כיום לתיירים ולמבקרים להיכנס אוקראינה" אמר השגריר.

"בהזדמנות זו", הוא הוסיף, "אנו פונים אליכם, כי התפילות שלכם חשובות לנו. אנא התפללו שלפני ראש השנה תסתיים המלחמה באוקראינה, שפרצה עקב תוקפנות רוסית בוטה ואכזרית, והתפללו לניצחון אוקראינה, אנו מקווים שהתפילות יתגשמו, ושאוקראינה תחזור להיות מדינה שמקבלת בנדיבות מבקרים מישראל, ובעיקר יהודים המגיעים לאוקראינה לבקר את קברי צדיקים".

שלומי אלישע מעסקני קהילת אומן וסמנכ"ל הצלה אוקראינה, אומר ל'בחדרי חרדים' כי "מוקדם מדי לדבר על המתרחש, ידענו תקופות של אתגרים סבוכים כגון הקורונה ותמיד מצאנו פתרון, השנה לצערנו יש אתגר בטחוני שנאלץ להתמודד עימו ונעשה את זה בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים, בסופו של דבר המילה האחרונה זה של הרשויות באוקראינה ונכבד כל החלטה מצידם".

"מה שכן צריך, זה להרבות בתפילה למען מדינת אוקראינה ולמען שלומה של מלכות, כמו כן אנחנו מצטרפים לבקשתו של שגריר אוקראינה בישראל יבגני קורינצ'וק להמשיך בתפילות למען סיומה של המלחמה".

אומן מלחמת אוקראינה רוסיה ממשלת אוקראינה חבר פרלמנט נסיעה לאומן סוויאטוסלאב יוראש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד