י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפלה מכוונת

מיליארד דולר: חברת התעופה תובעת את איראן

חברת התעופה 'אוקראינה איירליינס' תובעת את הרפובליקה האסלאמית ומשמרות המהפכה בגין הפלת מטוס עם טילים ב-2020. חלק מבני המשפחות הגישו תביעה אזרחית נגד איראן ובכירים שלדעתם היו אשמים בתקרית

מיליארד דולר: חברת התעופה תובעת את איראן
צילום אוויר מאתר התרסקות צילום: Iran international

בתלונה רשמית שהוגשה לבית המשפט העליון של אונטריו שבקנדה, ביקשה חברת התעופה הלאומית של אוקראינה 'אוקראינה איירליינס' פיצוי בסך 750 מיליון דולר לנוסעים ולצוות ופיצוי נוסף על הנזק שנאמד ב-250 מיליון דולר. "התובעת תובעת פיצויים בגין אובדן חיים ומטען של נוסעים וצוות, ותביעות של בני משפחה שנותרו בחיים, בסך של 750 מיליון דולר ופיצויים בגין אובדן מטוס בסכום של 250 מיליון דולר" נכתב בכתב התביעה. כך דווח בערוץ הטלוויזיה Iran International.

ביוני האחרון הודיעה קנדה לאיראן על פסיקת בית המשפט העליון של אונטריו כי הפלת המטוס על ידי משמרות המהפכה הייתה מכוונת. חלק מבני המשפחות הגישו תביעה אזרחית נגד איראן ובכירים שלדעתם היו אשמים בתקרית.

מטוס הנוסעים הופל על ידי שני טילים שנורו על ידי משמרות המהפכה כשהמריא מנמל התעופה הבינלאומי על שם אימאם חומייני בטהרן. שעות קודם לכן, משמרות המהפכה ירו יותר מ-12 טילים לעבר בסיסים עיראקים שם שהו חיילים אמריקאים, כנקמה על חיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, על ידי מל"ט אמריקאי רק חמישה ימים קודם לכן.

כל 176 הנוסעים ואנשי הצוות, כולל 63 קנדים ו-10 שוודיים, וכן 82 אזרחים איראנים שהיו במטוס נספו באסון.

אוקראינה איראן קנדה הפלת מטוס תביעת פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד