ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
נשק מתקדם ומאיים

לראשונה: בריטניה תפסה טילים איראניים מוברחים

חיל הים של בריטניה הודיע כי תפס עשרות ארגזים מלאים בטילים כולל נשק מתקדם, טילי קרקע-אוויר ומנועים לטילי שיוט תקיפה יבשתית. זאת הפעם הראשונה שספינת מלחמה של הצי הבריטי עוצרת כלי שיט הנושא נשק מתוחכם כל כך שמקורו באיראן. מסוקים בריטיים רדפו אחר כלי השיט ודיווחו לספינת חיל הים שהם יכולים לראות מטען חשוד על הסיפון

לראשונה: בריטניה תפסה טילים איראניים מוברחים
חיל הים הבריטי בפעולת התפיסה צילום: חיל הים הבריטי

חיל האוויר של בריטניה הודיע כי תפס אמל"ח איראני בתחילת 2022, על פי הודעת החייל, "בעודה בפעולות אבטחה ימיות שגרתיות, ספינת הצי המלכותי תפסה נשק איראני מסירות מהירות שהופעלו על ידי מבריחים במים בינלאומיים מדרום לאיראן". עוד נמסר, כי "כלי הנשק שנתפסו כללו טילי קרקע-אוויר ומנועים לטילי שיוט תקיפה יבשתית, בניגוד להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם". זאת הפעם הראשונה שספינת מלחמה של הצי הבריטי אוסרת על כלי שיט הנושא נשק מתוחכם כל כך מאיראן.


סירת הפשיטה הבריטית.

התפיסות התרחשו ב-28 בינואר וב-25 בפברואר 2022 בשעות הבוקר המוקדמות. מסוק מצויד במערכות מכ"ם חדשות, סרק אחר כלי שיט שמבריחים סחורות אסורות. צוות המסוק הבחין בספינות קטנות שמתרחקות במהירות מהחוף האיראני.

במהלך התפיסה בפברואר, משחתת של חיל הים האמריקני סייע לבריטים על ידי פריסת מסוקים כדי לספק מעקב קריטי במהלך המבצע. בשתי ההזדמנויות, מסוקים בריטיים רדפו אחר כלי השיט ודיווחו לספינת חיל הים שהם יכולים לראות מטען חשוד על הסיפון.


חלק מהטילים שנתפסו.

צוות של נחתים ניגש לכלי השיט בשתי סירות מתנפחות וערך חיפוש בכלי השיט. עשרות חבילות המכילות כלי נשק מתקדמים התגלו והוחרמו. שר ההגנה של בריטניה ג'יימס הייפי אמר: "בריטניה מחויבת לשמור על החוק הבינלאומי, מעמידה מול תוקפנות באירופה ועד איסור על משלוחים בלתי חוקיים של נשק שמנציח את חוסר היציבות במזרח התיכון. בריטניה תמשיך לפעול לתמיכה בשלום מתמשך בתימן, ומחויבת לאבטחה ימית בינלאומית כך שספנות מסחרית תוכל לעבור בבטחה ללא איום בהפרעה".

החבילות שנתפסו הגיעו לבריטניה, המשלוח הכיל מספר מנועי רקטות של טילים איראניים, טילי שיוט תקיפה יבשתיים, וטילי קרקע-אוויר.

הטילים הללו מסוגלים להגיע לטווח של 1,000 ק"מ לפחות ומשמשים באופן קבוע את המורדים החות'ים בתימן כדי לפגוע במטרות בממלכת ערב הסעודית והיה גם סוג נשק ששימש לתקוף את אבו דאבי ב-17 בינואר 2022, שהרג שלושה אזרחים.

בריטניה חיל הים איראן תימן איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד