י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
באמצע נאום בחירות

בשידור חי: ראש הממשלה לשעבר נורה לאור יום בידי מתנקש

ראש ממשלת יפן לשעבר, שינזו אבה, התמוטט לאחר שנורה באירוע פוליטי בעיר נארה. אבה נורה פעמיים, כאשר הירייה השנייה גרמה לו ליפול על הקרקע, התוקף נעצר. בתיעוד בטלוויזיה המקומית נראה אבה מוטל על הכביש עם כתמי דם על חולצתו

בשידור חי: ראש הממשלה לשעבר נורה לאור יום בידי מתנקש
רגע לפני הירי צילום: צילום מסך

ראש ממשלת יפן לשעבר, שינזו אבה, נורה למוות בסביבות השעה 11:30 שעון מקומי בעיר נארה. היורה, נלקח למעצר. שינזו אבה, נורה במהלך נאום בחירות שנשא בעיר ונלקח בבהילות לבית החולים. מהרשויות נמסר כי ראש הממשלה לשעבר נפגע ממספר יריות בחזה השמאלי ואחת בצווארו.

על פי דיווחים ביפן, היורה הגיע מאחורי אבה וירה בו באמצעות רובה מסוג "שוטגאן". גבר בן 42, חייל לשעבר בחיל הים היפני, נעצר. בתיעוד בטלוויזיה המקומית נראה אבה מוטל על הכביש עם כתמי דם על חולצתו, הוא פרש ב-2020 בשל מחלה אך נשאר פעיל פוליטית.

רגע לפני הירי

האיש בן ה-67 נשא נאום במסגרת קמפיין לקראת הבחירות ביום ראשון הקרוב לבית העליון של הפרלמנט היפני. ראש ממשלת יפן פומיו קישידה, שהיה בדרכו לטוקיו, הודיע כי בשל האירועים ישהה את קמפיין הבחירות.

אלימות פוליטית היא נדירה ביפן, מדינה עם תקנות נשק מחמירות. למר אבה היה צוות אבטחה שהיה איתו, אבל נראה שהיורה יוצא צבא מיומן עדיין הצליח להגיע למרחק של מטרים ספורים ממנו בלי שום בדיקה או מחסום. הירי בדמות כה בולטת מזעזע מאוד במדינה שמתגאה בכך שהיא כל כך בטוחה.

יפן ירי ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד