י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חוצפה אמיתית: הטיפ 'המיוחד' שנתן האורח למלצר

הרב יצחק פנגר בסיפור לכבוד שבת, על אורח שהבטיח לתת למלצר טיפ רציני, מהו הטיפ שנתן? מהם המצבים הדומים בחיים שלנו? ואיך זה קשור לפרשת השבוע?

חוצפה אמיתית: הטיפ 'המיוחד' שנתן האורח למלצר
מסעדה, אילוסטרציה צילום: pixabay

"מלצר, אם תשרת אותנו היטב, אתן לך טיפ חבל על הזמן". המלצר מפרפר כל השעתיים... בסוף הוא מגיש להם את החשבון. אומר לו הקליינט: "הטיפ הוא: אל תאמין לכל מה שאומרים לך".

זו נקראת חוצפה, אבל בחיים אנחנו נפגוש במצבים דומים. שאנחנו נשקיע ולא יעריכו, נשתדל ולא בהכרח נצליח. חשוב לא להפסיק לנסות. להמשיך להאמין בטוב. לפעמים צריך לנסות יותר מפעם אחת כדי להצליח.

בטבע יש מעין חוק לא מוכרז, "חוק המאמצים המבוזבזים". לדוגמא - אריות בטבע מצליחים רק בכרבע מניסיונות הציד שלהם. כלומר, הם נכשלים ב-75% ומצליחים רק ב-25% מהם. לפחות מחצית מביצי הדגים ייאכלו, רק 4.8% מגורי הברדלס יגיעו לגיל בגרות, רוב רובם של הזרעים שבתוך הפירות לא יצמיחו עצים חדשים וכו'. כל זה לא נועד לייאש, אלא לגרום לנו להבין שצריכים להיות חזקים כדי לשרוד ולא לוותר.

כמו שאמר רשב"י לבנו: "ראיתי בני עליה והם מועטים" (מסכת סוכה מה ע"ב).

על הפסוק בפרשה: "כרע שכב כארי" (במדבר כ"ד, ט'), כתב בעל החידושי הרי"ם, מייסד חסידות גור: "ביותר צריך חיזוק בעת אשר יהודי 'שוכב' ומרגיש נפילה, אז צריך להתגבר כארי. כי בשעת הארה (בזמני הצלחה) כל אחד יכול לעמוד, ורק בשעה שמעמידים נגדו קשיים מן השמים, אז עליו להתגבר כארי – לעמוד על עומדו, כי ארי נחשב אריה אף בשעת שכיבתו". תזכור - אתה אריה, ואריה נשאר אריה, גם כשהוא שוכב. גם כשאתה בנפילה - אל תוותר, תקום ותמשיך להילחם. 

מספרים שהאריה מלך החיות הזמין את כל חיות היער לחגוג את חתונתו. אחד האורחים היה עכבר קטן. העכבר הגיע ואיחל לאריה, "כל טוב, אחי! שיהיה לך הרבה מזל טוב, אחי!" האריה תפס אותו ואמר לו: "אני מלך החיות, ואתה עכבר. 'אחי' אתה לא".

"תירגע", אמר לו העכבר, "גם אני לפני שהתחתנתי הייתי אריה".

לבדיחה זה חמוד, אבל בחיים - לא משנה מה אנחנו עוברים, אנחנו נשארים אריות. נאמין, נקום ונתחזק. "כרע שכב כארי".

שבת שלום.

שלכם,

יצחק פנגר.

סיפור לשבת הרב פנגר פרשת השבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד