כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

זעם בבני ברק • ראש העיר עצר קמפיין נגד אפליה

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, עצר את קמפיין המודעות שיזמו הורים נגד מנהלי סמינרים הנגועים באפלייה • הנימוק: "הקמפיין מהווה הוצאת שם רע על המנהלים"

שילוט הקמפיין נגד אפליה בסמינרים. צילום: בח"ח
שילוט הקמפיין נגד אפליה בסמינרים. צילום: בח"ח



היוזמה להדבקת מודעות הקוראות להורים לפנות ולהתלונן על אפליה הגיעה גם לעיר בני ברק, אלא ששם משום מה היא נעצרה: המדביקים והיזמים קיבלו הודעה מעירית בני ברק האוסרת עליהם להדביק את המודעות בשטחה.

לדברי אחד היזמים, "ההודעה של עיריית בני ברק מקוממת לאחר שרק בחודש האחרון פורסם שבבני ברק ישנן לערך 100 בנות ספרדיות שנותרו מחוץ לכל מסגרת לימודית, כתוצאה מהאפלייה החמורה במיוחד הקיימת כאן".

עוד בנושא:
מחאת הורי הבנות: "מאבק אישי באפליה בסמינרים"

הוא מספר כי, "לשאלתנו, מדוע נאסר עלינו הדבר, השיב מזכיר העירייה כי בסמכותו של ראש העיר לאשר ולפסול מודעות שנתלות בעירו ובמקרה שלנו הוא החליט לפסול.

"הוא טוען כי מדובר, לא פחות ולא יותר, מאשר בהוצאת שם רע נגד מנהלי הסמינרים, "כאילו הם לא רוצים שידעו על קיומה של ועדת הערר".

היה מפליא לקבל תשובה זו משום שלא שמענו באף מקרה את מנהלי הסמינרים מפרסמים או מפנים הורים לוועדה זו. כמו כן, מפליא אותנו כיצד במצב קשה כל כך של אפלייה בוחרת העירייה לעמוד בצד של המפלים ולא של המופלים.

"לאור תשובת העירייה אנו בודקים כעת עם עורך דין, אפשרות של הגשת תביעה נגד העירייה".,

נוסח המכתב אותו שיגרה העירייה:,

בהתאם לחוק-עזר לבני ברק (שילוט ופרסום) התשנ"ג-93', פורסם בחש"מ 508, משנת התשנ"ג, בפרק שלישי, מודעות, סעיף 15, נכתב כי "לא יפרסם אדם ולא ירשה לאחר לפרסמה ולא יגרום לפרסומה, אלא במקומות שקבע ראש העירייה ולפי היתר ממנו ובהתאם לתנאי ההיתר".

בסעיף 18(א) לחוק זה נכתב כי "לא יפרסם אדם מודעה, אלא אם כן צויין שמו ומענו של המפרסם ושל בעל בית הדפוס שבו הודפסה המודעה".

בסעיף 16 (ב) (2) נכתב כי "ראש העירייה רשאי לסרב לתת היתר אם יש בפרסום המודעה משום עבירה על הוראות חוק-עזר זה, או דין אחר", וכאן מדובר בהוצאת לשון הרע על כלל מנהלי הסמינרים, כאילו הם לא רוצים שיידעו על קיומה של ועדת הערר (אגב, העירייה דאגה לפרסם את ועדות הערר גם מטעמה בעיתונים המקומיים ובלוחות המודעות, במסגרת מודעת רישום לבתי"ס תיכוניים ולסמינרים).

בעקבות כל הנ"ל, נמנע ההיתר לפרסם מודעה זו".

בשיחה עם עו"ד יואב ללום מעמותת "נוער כהלכה" הוא מספר כי הוא שוקל עתירה משפטית כנגד החסימה של חופש הביטוי.
אפליה סמינרים שילוט מודעות ראש עיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד