כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חשש מרעב עולמי

מנהיגי המערב סירבו להצטרף לתמונה קבוצתית עם לברוב

שר החוץ הרוסי עזב את ישיבת ה-G20 של הכלכלות המובילות בעולם, לאחר שאמר לעמיתיו כי פלישת רוסיה לאוקראינה אינה סיבה למשבר רעב עולמי, וכי הסנקציות שנועדו לבודד את רוסיה מסתכמות בהכרזת מלחמה. "כולם אמרו שרוסיה חייבת להיות מבודדת. אבל עד כה המפלגה שלו בודדה את בוריס ג'ונסון"

מנהיגי המערב סירבו להצטרף לתמונה קבוצתית עם לברוב
הישיבה באינדונזיה צילום: G20 אינדונזיה

ביום שישי התכנסו מנהיגי המדינות המובילות בעולם באינדונזיה, שם התפתח עימות ישיר הראשון של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב עם מנהיגים מהמערב, לברוב האשים את המערב בביקורת על מה שלטענתו היו פעולותיה המוצדקות של מוסקבה.

בנאום לוחמני אמר לברוב: "אם המערב לא רוצה שהשיחות יתקיימו אבל מאחל שאוקראינה תביס את רוסיה בשדה הקרב, אז אולי אין על מה לדבר עם המערב". לברוב, שישב בפגישה בין ערב הסעודית למקסיקו, האשים גם את המערב בלחץ על אוקראינה "להשתמש בנשקה" בעימות. הוא יצא מהאולם בנקודה שבה שרת החוץ הגרמנית, התחילה לדבר.

לאחר מכן הוא אמר כי הגיע לבאלי, אינדונזיה כדי להתרשם "איך המערב נושם". הוא תקף את המערב, "היה ברור שהמערב לא ישתמש ב-G20 למטרות שלשמן הוא נוצר", אמר לברוב. תוך כדי תיאור הנאומים שנשאו עמיתיו מהמערב. אמר לברוב שחלק מהנאומים נעשו למען 'אפקט תיאטרלי', והביא את בוריס ג'ונסון כדוגמה, "טוב, הוא התפטר, וכך יהיה", אמר לברוב. "כולם אמרו שרוסיה חייבת להיות מבודדת. אבל עד כה המפלגה שלו בודדה את בוריס ג'ונסון".

חלק ניכר מהפגישה והדיונים בוצעו במאמצים לשכנע את רוסיה לאפשר ייצוא של מלאי תבואה אוקראינית דרך מסדרון ימי בטוח בים השחור. אבל השיחות, שהובילו בעיקר טורקיה והאו"ם, נמשכו כבר שבועות ללא פריצת דרך. לברוב אמר: "אוקראינה צריכה לסיים את המצור על נמליה, להבטיח מעבר בטוח בשדות המוקשים".

גורם רשמי אמר שבלינקן פנה ישירות לרוסיה ואמר: "לעמיתינו הרוסים: אוקראינה היא לא המדינה שלכם. הדגן שלהן הוא לא הדגן שלכם. למה אתם חוסם את המשלוחים? אתם צריכים לשחרר את התבואה".

לברוב הגיב שרוסיה לא יכולה לייצא תבואה משלה בגלל סנקציות מערביות, ובגלל שספינות לא מבוטחות או לא יכולות להגיע לנמלים זרים. ראש האיחוד האירופי לענייני חוץ, ג'וזפ בורל, השיב לו שאין סנקציות של האיחוד האירופי על מזון. מנהיגי המערב סירבו להצטרף לתמונה קבוצתית עם לברוב, אך אמרו שנוכחותם בפגישה הייתה חשובה.

אינדונזיה סרגיי לברוב אנתוני בלינקן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד