ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

"ניסו לרצוח אותי" • בעליו של 'מתחם גולובנציץ' הוכה על ידי 'אתרא קדישא'

קבוצת חברי 'אתרא קדישא', פרצו לביתו של אריה גולובנציץ - מבעלי מתחם המריבה בבית שמש היכו אותו והדפו אותו במדרגות • הוא פונה לבית חולים עם שבר בגולגולתו • איימו: "זה רק ביקור ראשון" • קבוצת ראשי ישיבות הגיעה הבוקר לבקרו בבית החולים • המשטרה: נלכוד את התוקפים" • צפו בתיעוד

הרב אריה גולובנציץ מפונה לבי"ח. צילום: 'בחדרי חרדים'
הרב אריה גולובנציץ מפונה לבי"ח. צילום: 'בחדרי חרדים'



משלחת ראשי ישיבות ביקרה הבוקר (ה), את הרב אריה גולובנציץ, שהוכה אמש על ידי קבוצת גברים שהזדהו כחברי 'אתרא קדישא'.

גולובנציץ היה בעבר מבעלי המתחם המצוי בכותרות, ואשר עליו מתנהל עימות קשה בין ארגון 'אתרא קדישא' לאגודה למניעת חילול קברי ישראל.

אמש, כמה גברים שהזדהו כחברי ארגון 'אתרא קדישא', פרצו לביתו של גולובנציץ בשכונת בית וגן והתעמתו עימו. במהלך העימות הוא הוכה ונהדף במורד המדרגות.

גולובנציץ נפצע ופונה לבית החולים. שם אובחן אצלו שבר בגולגלת.

עוד בנושא:
איומים גם על הגר"מ שטרנבוך: "אתה הבא בתור"
קרע ב'עדה': האם הגר"מ שטרנבוך יתפטר?
הליטאים אמרו ברוב קולות: לא רוצים את אתרא קדישא

"תחילה נקש אחד מהם על הדלת ואמר שהוא זקוק לתרומה לצורך הכנסת כלה", סיפר גולובנציץ, "הכנסתי אותו לביתי ואז הופיעו בדלת שבעה נוספים. לאחר שיחה קצרה צעקו עלי על כך שאיני עושה למען פתרון הבעייה במיתחם ואיני עוצר את העבודות בו. הסברתי להם שאני כבר לא קשור לפרוייקט ומכרתי את הקרקע.

"למרות זאת הם התנפלו עלי היכו אותי במכשיר קהה וחשתי שהם רוצים לרצוח אותי. הם הדפו אותי במורד המדרגות וקראו: 'זה רק ביקור ראשון והפעם הבאה תהיה גרועה יותר'".




לא תקיפה ראשונה

סוגיית המתחם, עלתה בימים האחרונים שוב לכותרות, לאחר שהבד"ץ העדה החרדית קבע, כי אין לחפור במתחם מחשש להימצאות מערות קבורה במקום, ואילו הרבנים שמנחים את האגודה למניעת חילול קברי ישראל, הגר"מ שטרנבוך ראב"ד העדה החרדית והגר"נ קרליץ, קבעו כי ניתן להמשיך בעבודות ללא הפרעה.

גולובנציץ, קבל בפני מקורביו, על כי לא זומן מעולם לבית הדין של הבד"ץ, לצורך שמיעת דעתו בסוגיה והביע פליאתו על שחרצו את דין המתחם, במעמד צד אחד, קרי 'אתרא קדישא'.

מפיו של גולובנציץ צוטטו התבטאויות, ולפיהם, בגין האמור, הוא איננו חייב לציית לפסק הדין. עם זאת, מעולם לא יצא בגלוי נגד 'אתרא קדישא' וניסה ללכת בין הטיפות, כדי לקדם את פרויקט הדיור.

יצויין כי אין זו הפעם הראשונה בה הותקפו המעורבים בפרוייקט. מנהלים אחרים בפרוייקט הותקפו גם הם ורכושם ניזוק. אך הם נמנעו מלהגיש תלונה במשטרה.

הפעם תלונה הוגשה למשטרה והמשטרה הרואה בחומרה רבה את המקרה - החלה בחקירה. צפויים ככל הנראה מעצרים בקרב אנשי 'אתרא קדישא'.

דובר משטרת ירושלים, ניצב משנה שמוליק בן רובי, הגיב ל'בחדרי חרדים', כי משטרת ירושלים פתחה בחקירה נמרצת, ומעריכים כי התוקפים ייתפסו.

כתב 'בחדרי חרדים' פנה לאחד מראשי 'אתרא קדישא' לקבל את תגובתו. הוא אמר שאין לארגון כל קשר עם המקרה.
'אתרא קדישא' אלימות בית שמש משטרה מכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 66 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד