כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גל מחאות דרמטי בסרי לנקה

תיעוד: המונים פרצו למעון הרשמי של הנשיא

אלפים פרצו למעון הרשמי של נשיא סרי לנקה שנמלט קודם ההסתערות בשל המצב הכלכלי | ראש הממשלה הודיע כי מוכן להתפטר | משרד החוץ: "לא לקיים נסיעות לא חיוניות לקולומבו עד להתבהרות המצב וחזרת היציבות והשקט"

תיעוד: המונים פרצו למעון הרשמי של הנשיא
המחאות בסרי לנקה צילום: מתוך הסרטון

אלפי מפגינים הסתערו היום (שבת) בשעות הבוקר על מעונו של נשיא סרי לנקה בעיר הבירה קולומבו, שבחוף הדרומי-מערבי של האי. לפי סוכנות הידיעות AFP, הנשיא גוטבאיה רג'פקסה עזב את המעון לפני ההסתערות, והוא "נמצא במקום בטוח וזוכה להגנת הצבא". בהמשך פשטו המפגינים גם על לשכתו של הנשיא, שנמצאת מול הים בקולומבו, וגם על משרד האוצר.

מדובר באחת המחאות הגדולות ביותר שהיו בסרי לנקה והן באות בצל המשבר הכלכלי הקשה בתולדותיה.

בערוצי הטלוויזיה המקומית בסרי לנקה תיעדו את אלפי המפגינים זורמים למחוז הממשל של קולומבו, תוך שהם קוראים קריאות מחאה נגד רג'פקסה ובהמשך גם מפרקים מחסומי משטרה ומטפסים על שערי המעון הנשיאותי כדי להיכנס פנימה.

השוטרים ירו באוויר ופיזרו גז מדמיע, אך לא הצליחו למנוע מהקהל הזועם להקיף את המעון ולהסתער עליו. על פי הדיווח ב'ווינט', עד כה נפצעו לפחות 39 בני אדם, בהם שני שוטרים.

בטלוויזיה המקומית אף שודרו קטעים שבהם נראים מפגינים שוחים בבריכה במעון

ראש ממשלת סרי לנקה, רניל ויקרמסינגה שהחל לכהן לפני חודשיים אחרי התפטרות קודמו, אחיו של הנשיא, זימן את מנהיגי המפלגות במדינה לכינוס חירום בעקבות המהומות - וביקש גם לכנס את הפרלמנט.

עם כניסתו לתפקיד לפני כחודשיים, המחאות דעכו זמנית, בתקווה שיצליח למצוא מקורות מימון לצרכיה הדחופים של המדינה, אך כעת מוחים דורשים שיתפטר בטענה שלא קיים את הבטחותיו. שגרירת ארצות הברית בסרי לנקה קראה למפגינים למחות בדרכי שלום, והדגישה כי "כאוס ושימוש בכוח לא יתקנו את הכלכלה ולא יביאו את היציבות הפוליטית שתושבי המדינה זקוקים לה".

במשרד החוץ הישראלי הוציאו הודעה לישראלים הנמצאים או מתעדים להגיע לאזור: "אנו שבים וממליצים לאזרחים ישראלים לשקול הגעתם לבירת סרי לנקה", קולומבו נכתב בהודעת משרד החוץ. "לאלו המטיילים ברחבי המדינה לא להגיע לקולמבו שלא לצורך חיוני או לצורך טיסה. מומלץ קודם הגעתכם להתעדכן מול חברת התעופה ולוודא כי הטיסה מתקיימת כמתוכנן".

עוד נאמר: "למי שמצוי בקולומבו להישמע נא לכוחות הביטחון ולהנחיות ולהתרחק מאזורי המחאה בעיר. לאזרחים ישראלים העתידים לטוס לסרי לנקה ממליצים לא לקיים נסיעות לא חיוניות לקולומבו עד להתבהרות המצב וחזרת היציבות והשקט לבירת סרי לנקה".

סרי לנקה מחאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד