כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
כך תעשו זאת נכון

כאוס בנתב"ג? כך תוודאו שהמזוודה תגיע אליכם עם נחיתת המטוס

התופעה בה מזוודות רבות נותרות מאחור בשדה התעופה, הובילה רבים לנסוע עם מזוודת הטרולי בלבד המאפשרת לטסים להיות בטוחים שהציוד יגיע איתם | אספנו בעבורכם את הכללים שחשוב לדעת לפני שאתם מפוצצים בכל טוב את מזוודת הטרולי שלכם

כאוס בנתב"ג? כך תוודאו שהמזוודה תגיע אליכם עם נחיתת המטוס
מזוודות בנתב"ג. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

המראות של מזוודות נוסעים מיותמות המגובבות זו ע"ג זו בערמות, הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהכאוס העולמי וזו הסיבה לכך שאנשים החלו לוותר לאחרונה על משלוח כבודה בטיסת ההלוך לבטן המטוס, כשאם יקבלו לבסוף את המזוודות, זה ככל הנראה יהיה רק בסיומה של החופשה.

כדי לוודא שהציוד שהובא לטיסה יגיע עם הנחיתה ביעד, החלו האנשים להשתמש במזוודת הטרולי שמספקת פתרון לבעיה זו.

השיטה שהופכת לנפוצה יותר, בעיקר עבור חובבי הקניות היא הזמנה של כבודה לטיסה רק בחזור - וכך תיק מתקפל בתוך הטרולי או מזוודה שתירכש ביעד - ישוגרו בבטן המטוס, וגם אם יגיעו באיחור, הרי שהנופש הסתיים והסבלנות לקבלת הציוד היא לא קריטית כשאתם נמצאים בארץ ועשיתם ווי על החופשה.

כאמור, הנסיעה עם מזוודת טרולי תזרז את ההליך לפני ההמראה ואת ההליך לאחר הנחיתה, ובעיקר יבטיח כאמור שהציוד יגיע לחופשה, אך חשוב מכל זה לעשות זאת נכון, אחרת עוגמת הנפש שלכם תהיה גדולה.

הנה כמה כללים שחשובים לדעת לפני שאתם מפוצצים בכל טוב את מזוודת הטרולי:

חשוב לציין תחילה כי בחברות התעופה מדווחות יותר ויותר על התחכמויות מיותרות של נוסעים שחולפים במסלול המהיר המיועד למצוידים בכבודת יד בלבד ואשר רק לפני עלייה למטוס מתברר כי הביאו עמם מזוודה שחורגת, ולעתים אף משמעותית, מהגודל המותר על פי תנאי החברה ותנאי הכרטיס.

בשלב הזה מספרים, מתפתחים ויכוחים מיותרים שבעיקר מובילים לעיכובים בהמראות. מזוודות אלה לא יעלו לתא הנוסעים והן ישלחו לבטן המטוס. בחלק מהחברות הנוסעים גם חשופים לקנס על כבודה חורגת הן בגודלה והן במשקל המותר.

חשוב לדעת כי בכל מטוס יש קיבולת לכמות המזוודות שיכולות לעלות, קיבולת זו לא תואמת את מספר הנוסעים ולכן כאשר ייגמר המקום במדפי האחסון, הנוסעים - לרוב יהיו אלה שיעלו אחרונים לטיסה - יידרשו להפקיד את המזוודות בבטן המטוס ולקבלן לאחר הנחיתה. 

בנוסף, לכל חברה יש הגדרות לכבודת היד המותרת לעלייה למטוס. באתרי החברות אפשר למצוא פירוט לגודל המותר ועל פיו להתאים את גודל הכבודה. כבודה חורגת עשויה למצוא את עצמה מחוץ לתא הנוסעים כשהיא תימסר לבטן המטוס עם שאר המזוודות והנוסעים עשויים לשלם קנסות על כבודה עודפת.

כך, למשל: באל על משקל כבודת היד המותר בכרטיסי הבסיס (לייט/קלאסיק) הוא עד 8 ק"ג בגודל של 56X25X45, בוויז אייר המשקל המותר לתיק נשיאה אחד שאינו כרוך בתשלום הוא עד 10 ק"ג בגודל 20X30X40 (לאחסון מתחת למושב), בטורקיש איירליינס שהחלה לאחרונה לגבות תוספת על כבודה (לטסים לטורקיה כיעד אחרון) מתאפשר לנוסעים להביא עמם ללא תשלום נוסף כבודת יד במשקל של עד 8 ק"ג במידות 55X30X15. המידע נגיש באתרי החברות.

חשוב לבדוק את תנאי כרטיס של החברה הקובעים האם ניתן להגיע עם כבודת יד ללא תוספת מחיר או שיש לשלם בעבורה. ברוב חברות הלואו קוסט למשל יש לשלם בנפרד על כבודת יד שאיננה נכללת בכרטיס הבסיסי. ודאו מראש מה קובעים תנאי הכרטיס ואם נדרש, שלמו מראש. התשלום בדלפקים בשדה התעופה יהיה יקר יותר לעומת התשלום מראש באונליין.

 

 

 

נתב"ג עומסים טיסות מזוודות שדה התעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד