כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מכשול חמור

הרב מתריע מפני הטשונטיות במגזר שמוכרות ללא תעודה

הרב רובין מהר נוף יוצא נגד מוכרי ה'טשונטיות' - חנויות ימי חמישי וליל שישי המוכרות צ'ולנט לבחורי ישיבות ועמך בית ישראל שאינן מחזיקות תעודת כשרות מגוף מוסמך ולדבריו מכשילות את שומרי הכשרות והמהדרין. 'בחדרי חרדים' עם המכתב המלא והתופעה במגזר 

הרב מתריע מפני הטשונטיות במגזר שמוכרות ללא תעודה
מכירת צ'ולנט צילום: פלאש 90

ה'טשונטיות' שצצו במגזר החרדי כפטריות אחר הגשם בשנים האחרונות הפכו לעובדה מוגמרת; בכל רחוב בריכוזים החרדים ניתן לראות חדרון לממכר צ'ולנט בליל שישי. 

מי שנזעק ומעורר על כך שפעמים רבות אין לאותם מוכרים תעודת כשרות מוסמכת, הוא הגאון רבי יצחק מרדכי הכהן רובין רב קהילת בני תורה בהר נוף בירושלים ומחבר הספר הנודע 'ארחות שבת'. 

במכתב שנכתב בערב השבת האחרון כותב הרב רובין תחת הכותרת: "להסיר מכשול, חששות כשרות בדוכנים וחנויות לממכר צ'ולנט". 

הרב רובין מפרט במכתבו: "הריני בזה לגלות את אזני הרבים אודות מה שנפוץ לאחרונה בתוככי השכונה ובסמוך לה, וכן קמים חדשים לבקרים בשאר עיר הקודש ירושלים תובב"א, דוכנים וחנויות לממכר צ'ולנט, שאינם נושאים תעודת כשרות מגוף כשרות מוסמך, ולצערי כפי שהתברר יש מהם שמערבים בתוכם, בשרים ושאר ירקות מכשרות שאינה מהודרת כלל, מוצאים שבעלמא אינם נכנסים כלל וכלל לתוך פיות עמך בית ישראל המהדרים". 

"המכשול בזה מצוי מאוד, ובפרט אצל בחורי הישיבות בלילות שישי, הטועים לחשוב שמן הסתם כל המוכרים משתמשים במוצרים שהם בכשרות המקובלת אף על המהדרין, ולכן חובה על כל אחד מהקונים להיות זהיר ולגם מזהיר להקפיד לקנות אך ורק במקומות שיש עליהם פיקוח עם תעודה המעידה על כך ממערכת כשרות המקובלת על ציבור בני התורה המהדרים". 

אחד ממוכרי הטשונטיות במגזר החרדי ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אומר: אנחנו אנשים יראי שמים, אם ניקח גוף כשרות מסודר נאלץ לסגור את העסק, אנחנו שקופים עם כל המוצרים שאנחנו קונים בכשרות המהודרת ביותר וחבל שיש אלו שמתחכמים בעניין, מי שמגיע לקנות אצלי הוא סומך אישית עלי". 

 

 

צ'ולנט הרב רובין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד