כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נערכים לקרב גדול

אוקראינה קוראת לתושבי חרסון וזפוריז'יה להתפנות

הכוחות המזוינים האוקראינים מתכננים מתקפת נגד בשטחי הכיבוש הרוסי והתושבים נקראו לעזוב את הערים | סגן יו"ר המועצה האזורית של חרסון, אמר ביום שבת כי למרות שקשה מאוד להתפנות, "זה חייב להיעשות" ומי שלא יכול לצאת "שיתכונן ללחימה קשה"

אוקראינה קוראת לתושבי חרסון וזפוריז'יה להתפנות
ההרס באוקראינה צילום: כוחות הכיבוי של אוקראינה

אוקראינה הזהירה את התושבים בדרום חרסון ובזפוריז'יה להתפנות כשהיא מתכוננת לפתוח במתקפת נגד כדי להשתלט מחדש על האזור. אזורי חרסון וזפוריז'יה נכבשו במהירות על ידי חיילים רוסים בסוף פברואר לאחר שחצו את הגשר מחצי האי קרים שסופח לרוסיה.

אירינה ורשצ'וק, סגנית ראש הממשלה ואחראית 'משרד השילוב מחדש של שטחים כבושים זמנית', קראה לאוקראינים בשטחים הכבושים לעזוב "בכל האמצעים האפשריים".

"אתם חייבים לחפש דרך לעזוב כי הכוחות המזוינים שלנו ינצחו את הכיבוש. יהיה קרב ענק. אני לא רוצה להפחיד אף אחד, ממילא כולם מבינים הכל" אמרה ורשצ'וק.

יורי סובולבסקי, סגן יו"ר המועצה האזורית של חרסון, אמר ביום שבת כי למרות שקשה מאוד להתפנות, "זה חייב להיעשות". הוא אמר למי שלא יכול לצאת - להתכונן ללחימה קשה. "מי שלא יכול לעזוב בשום אופן צריך להתכונן לעובדה שהוא יזדקק שוב למקלט, יש צורך באספקת מים, כמות מסוימת של מזון כדי לשרוד את ההסתערות של חיילינו." אמר סובולבסקי.

המכון לחקר המלחמה, צוות חשיבה מוושינגטון, אמר ב-6 ביולי כי ייתכן שהכוחות האוקראינים מכינים את עצמם למתקפה נגדית באזור חרסון. בינתיים, הקרבות ממשיכים להשתולל בנקודות אסטרטגיות לאורך קווי החזית במזרח ובדרום אוקראינה.

רוסיה המשיכה לירות ארטילריה ורקטות על אזורים עירוניים באזורי דונייצק, מיקולאיב וחראקוב שבשליטת אוקראינה, תוך פציעה והרג של אזרחים. במהלך השבוע האחרון דיווחה אוקראינה על עשרות תקיפות מוצלחות על עמדות פיקוד רוסיות, הכוללות מחסני תחמושת. עדיין לא ברור אם הקצב שבו אוקראינה משמידה את התחמושת הרוסית, מעכבת משמעותית את התקדמות הרוסית במזרח אוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה קרב כיבוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד