כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מנע מילדים לרקוד

מוסקבה מממשת את העונש הגדול ביותר למבקרי המלחמה

אלכסיי גורינוב קיבל מאסר ארוך טווח ראשון תחת חוקים קשים שהוכנסו מאז הפלישה הרוסית: בית משפט במוסקבה גזר על חבר מועצת עיר מהאופוזיציה שבע שנות מאסר בגין ביקורת על "הפעולות הצבאיות של רוסיה באוקראינה", עונש המאסר הארוך הראשון שניתן במסגרת החוקים החדשים המגבילים את הביקורת על המלחמה

מוסקבה מממשת את העונש הגדול ביותר למבקרי המלחמה
הדיון בישיבת המועצה שהביא למעצרו צילום: צילום מסך

אלכסיי גורינוב, סגן במועצת מחוז קרסנוסלסקי במוסקבה ועורך דין, נעצר באפריל באשמת הפצת "מידע כוזב ביודעין" על הצבא הרוסי. לטענת הרשויות, גורינוב ביצע את העבירה כאשר הוא ועמיתה לאופוזיציה, אלנה קוטנוצ'קינה, התבטאו נגד הצעת המועצה לקיים תחרות ציור לילדים ופסטיבל ריקודים למרות המלחמה באוקראינה, שם אמר גורינוב כי "ילדים מתים".

"אני מאמין שכל המאמצים של החברה האזרחית הרוסית צריכים להיות מכוונים רק להפסקת המלחמה ולהסגת כוחות רוסים משטחה של אוקראינה", אמר גורינוב, ההאשמות נגד גורינוב מגיעות תחת שורה של חוקים חדשים שהוכנסו מאז תחילת הפלישה של רוסיה. עונשו הרבד של גורינוב נתפס כקשה גם באקלים הפוליטי הנוכחי ברוסיה, שם פתחו השלטונות בדיכוי חסר תקדים נגד החברה האזרחית והאופוזיציה מאז החלה הפלישה לאוקראינה ב-24 בפברואר.

ארגוני זכויות אדם חוששים שהמקרה של גורינוב יהיה הראשון בשורה של פסקי דין נגד אישים אנטי-מלחמתיים הממתינים למשפט. "זהו בבירור פסיקה ממניעים פוליטיים שמטרתה להפחיד את הציבור לשתיקה", אמרה טניה לוקשינה, מנהלת במרכז אסיה בארגון-Human Rights Watch. "המשפט המקומם נועד ככל הנראה להרתיע את הרוסים לדבר נגד המלחמה ולהביע כל צורה של התנגדות".

לאורך כל הדיונים המשיך גורינוב בהתנגדותו הנחרצת לפלישה של רוסיה לאוקראינה. במהלך גזר הדין שלו ביום שישי, הוא החזיק שלט שעליו נכתב "האם אתה עדיין צריך את המלחמה הזו?". בהצהרת הסיום ביום חמישי אמר גורינוב כי הוא חף מפשע, והצביע על זכויותיו לחופש ביטוי על פי החוקה הרוסית, תוך שהוא חוזר על הביקורת שלו על המלחמה "השפלה" באוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה עונש מאסר ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד