כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אלמנת אדמונד ז"ל

הפילנתרופית לילי ספרא הלכה לעולמה בגיל 87

הפילנתרופית המיליארדרית לילי ספרא הלכה לעולמה ביום שבת בז'נבה שבשוויץ, כך לפי דיווחים בעיתונות הברזילאית. לא דווח על סיבת המוות, היא אמורה להיקבר ביום שני בחלקה משפחתית בז'נבה | אלמנתו של הבנקאי אדמונד ספרא, שמת בשריפה מסתורית בפנטהאוז שלו במונקו ב-1999

הפילנתרופית לילי ספרא הלכה לעולמה בגיל 87
נר זיכרון צילום: באדיבות המצלם

הפילנתרופית המיליארדרית לילי ספרא הלכה לעולמה ביום שבת האחרון בז'נבה, כך לפי דיווחים בעיתונות הברזילאית. לא דווח על סיבת המוות.

לילי נולדה בברזיל והתגוררה שנים בניו יורק, היא הלכה לעולמה בגיל 87, בבעלותה בתים רבים ברחבי העולם, כולל אחוזה בשווי 600 מיליון דולר בדרום צרפת. היא אמורה להיקבר ביום שני בחלקה משפחתית בז'נבה.

לילי היא אלמנתו של הבנקאי אדמונד ספרא, שמת בשריפה מסתורית בפנטהאוז שלו במונקו ב-1999, בהמשך התברר כי האחות שטיפלה במיליארדר נמצאה אשמה במוות. אדמונד ספרא, נצר למשפחת בנקאים לבנונית, החזיק בבנק לפיתוח הסחר ובבנק הרפובליק הלאומי של ניו יורק, שנמכר ל-HSBC זמן קצר לפני מותו. באותה תקופה לילי ספרא ירשה יותר מ-4 מיליארד דולר.

לילי, שנולדה בדרום ברזיל ב-1934, הפכה להיות חלק מהתורמים הגדולים בניו יורק לאחר נישואיה לאדמונד ב-1976. בני הזוג היו אספני אמנות גדולים, כאשר לילי הוציאה 103.4 מיליון דולר על פסל של אלברטו ג'קומטי, שיא עבור פסל. בני הזוג היו הבעלים של נכסים בשדרה החמישית בארה"ב, מונקו ובצרפת, שם הם התארחו לעתים קרובות באחוזת וילה לאופולדה שהייתה בבעלותו של המלך הבלגי לאופולד והיא אחת מנכסי המגורים היקרים בעולם.

האלמנה ערכה, בשנת 2012, מכירת צדקה של תכשיטיה, שאורגנה על ידי המותג כריסטי'ס, הם גייסו 37.5 מיליון דולר. הכסף שימש למחקר למציאת תרופה למחלות נדירות, כמו מחלת פרקינסון, שספרא הייתה קורבן לה.

אדמונד ספרא לילי ספרא ברזיל שוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד