י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חשש ממחוות לפיד

היערכות שיא לקראת ביקור הנשיא: שינויים בלוח הזמנים בשדה התעופה

ביקור מדיני ראשון: ביום רביעי בבוקר ינחת בישראל נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לביקורו הראשון בתפקיד וביום שישי ימריא ישירות לסעודיה | בימין חוששים משורת מחוות מצד לפיד לפלסטינים | רשות שדות התעופה נערכת לקבל את הנשיא, והודיעה על שינויים בלו"ז ההמראות והנחיתות

היערכות שיא לקראת ביקור הנשיא: שינויים בלוח הזמנים בשדה התעופה
ביידן על המטוס הנשיאותי צילום: פלאש 90

נערכים לביקור הנשיא: המטוס הנשיאותי ועליו נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ופמלייתו ה'אייר פורס 1' ינחת בנמל התעופה בן גוריון ביום רביעי הקרוב בסביבות השעה 15:30 ,וממנו ייצא הנשיא האמריקאי שיגיע לביקורו העשירי בישראל, והראשון שלו כנשיא. זה יהיה הביקור ה-12 של נשיא אמריקני בישראל.

ביידן יגיע לארץ בליווי פמליה גדולה במיוחד. בנמל התעופה בן גוריון יקבלו את פניו על השטיח האדום נשיא המדינה יצחק הרצוג, רה"מ יאיר לפיד ומשמר כבוד של חיילי צה"ל עם תזמורת צה"ל. בשדה צפוי טקס קבלת פנים ממלכתי מצומצם מאוד, שככל הנראה יתקיים ללא לחיצות ידיים בגלל החום ובגלל הקורונה.

לאחר הטקס בנתב"ג ייסע ביידן עם הפמליה שלו לביקור בבסיס פלמחים בליווי ראש הממשלה, את פניו של ביידן בבסיס חיל האויר יקבל שר הבטחון בני גנץ, שם יציג לנשיא האמריקני את מערכות ההגנה של ישראל ובראשן מערכת הלייזר ליירוט מל"טים ורקטות. בתום הביקור בפלמחים יגיע ביידן לירושלים, אך לא הוחלט עדיין אם ברכב או בטיסה. הוא יגיע לטקס ביד ושם בירושלים שבמהלכו יניח זר באוהל 'יזכור', וייפגש עם שתי ניצולות שואה עם רקע אמריקני.

בחמישי בבוקר ייפגש ביידן עם רה"מ לפיד במלון וולדורף אסטוריה בירושלים. לאחר פגישה בארבע עיניים תתקיים גם פגישה בילטרלית בהשתתפות שרים. בסופה יימסרו הצהרות של ביידן ולפיד. ביידן יגיע בהמשך לבית הנשיא, שם ייפגש עם הנשיא הרצוג. הוא יקיים גם קבלת פנים בבית הנשיא למוזמנים. לא ברור עדיין אם ביידן ייפגש עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בבית הנשיא או במלון שבו ישהה.

בשישי בבוקר יבקר הנשיא האמריקני בבית החולים הפלסטיני אוגוסטה ויקטוריה, ולאחר מכן יגיע גם לבית לחם, ובהמשך גם לפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בצהריים יסיים את ביקורו בטקס פרידה קצר בנתב"ג, וימריא היישר לג'דה שבסעודיה.

ב'כאן 11' דוות אמש כי לרגל הביקור ישראל צפויה לאשר ככל הנראה הכשרה של בניה בלתי חוקית פלסטינית כמחווה לפלסטינים לקראת בואו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לישראל.

ישנם יותר מ-800 מאחזים שכאלו ביהודה ושומרון, המפורסם מתוכם הוא חאן אל אחמר, ועוד שטחים בשליטה בטחונית ואזרחית ישראלית. ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, אורית סטרוק ויואב קיש, שלחו אמש מכתב חריף לחברי הממשלה ובו דרשו מהם שלא לאפשר את הלבנת הבניה הבלתי חוקית. "ידוע לכם היטב, שמאחזים אלה הם חלק מהמערכה על שטחי C תכנית ההשתלטות של הרש"פ שמטרתה המוצהרת והמעשית: הקמת מדינה פלסטינית באורח חד צדדי וללא מו"מ. אנו מצפים מכם לדרוש דיון והצבעה בקבינט על צעד חמור זה, החורג מכללי הסטטוס־קוו המדיני, עליהם סוכם עם הקמת הממשלה".

רשות שדות התעופה הודיעה על שינויים בהמראות ונחיתות בימים בהם יבקר ביידן בישראל. רשות שדות התעופה ונמל תעופה בן גוריון נערכים לקבלת נשיא ארה"ב ופמלייתו בישראל.

ביום רביעי ה 13.7 אחר הצהריים ינחת מטוסו נשיא ארה"ב ופמלייתו בנתב"ג.

במסגרת ההערכות והפעילות התעופתית הקשורה בנחיתת נשיא ארה"ב - כל הטיסות הבינלאומיות היוצאות מטרמינל 1 תועתקנה לטרמינל 3.

החל מיום רביעי 13/7 ב-01:00 (אחת לפנות בוקר) טיסות החסך הבינלאומיות תצאנה מטרמינל 3.

הטיסות הפנים ארציות תצאנה מטרמינל 1 ללא כל שינוי.

מרשות שדות התעופה נמסר: "אנו ממליצים לציבור הנוסעים להגיע לנמל התעופה בן גוריון באמצעות רכבת ישראל החל מהשעה 13:00 בצהריים".

החל מיום חמישי בשעה 01:00 תחזור הפעילות בטרמינל 1 לטיסות הבינלאומיות בטיסות החסך.

טרמינל 1 יסגר שוב לטיסות בינלאומיות ביום חמישי בחצות (בין חמישי לשישי) הטיסות יועתקו לטרמינל 3.

החל מיום שלישי ועד יום שישי אחר הצהריים עם עזיבת פמליית הנשיא הנוסעים הנוחתים בטיסות הפנים ארצי יצאו גם הם מטרמינל 3.

הפעילות הבינלאומית של טיסות החסך תוחזר לטרמינל 1 החל מיום ראשון ה 17/7 בשעה 01:00 לפנות בבוקר. במהלך הביקור, לפניו ולאחריו, ניתן יהיה להתעדכן באתר שדה התעופה.

ג'ו ביידן שדה התעופה בן גוריון בית הנשיא ראש הממשלה ביקור בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד