י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מעורר סערה

"שכל את בנו": הנימוק לשחרור אב המחבל מבני ברק

אחרי שנעצר בגין הסתה ותמיכה בטרור, בית המשפט הצבאי הורה לשחרר את אב המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בבני ברק | הנימוק של השופט - שכבר מעורר סערה: "קשה לשפוט התנהלותו של אדם ששכל את בנו"

"שכל את בנו": הנימוק לשחרור אב המחבל מבני ברק
זירת הפיגוע בבני ברק צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

למרות שתמך בבנו באופן מוצהר, אביו של המחבל אשר ביצע את הפיגוע הרצחני בבני ברק, לפני כשלושה חודשים, שוחרר ממעצר. כך דווח בגלי צה"ל. ההחלטה התמוהה כבר מחוללת סערה - והתגובות לא איחרו להגיע.

לפי הדיווח של הכתב דורון קדוש, אביו של המחבל דיא חמארשה, תמך בבנו, הסית לפיגועים נוספים, ושיבח בעצרות המוניות את "השהידים הגיבורים". הוא הואשם בהסתה, אבל בית המשפט הצבאי בשומרון הורה לשחררו ממעצר. הנימוק המעניין של השופט: "קשה לשפוט התנהלותו של אדם ששכל את בנו".

הפיגוע בבני ברק, נזכיר, התרחש בשכונת פרדס כץ בעיר. תחילה הגיע המחבל לרחוב ביאליק כשהוא מצויד ברובה M-16, פתח באש ורצח שני אזרחי אוקראינה שישבו בפתח מכולת. בהמשך ירה לעבר רכב, בו ישב הנהג יעקב ישראל שלום הי"ד - ורצח אותו.

המחבל המשיך לרחוב הרצל ושם רצח את אבישי יחזקאל הי"ד בעת הגן בגופו על בנו הפעוט. הוא המשיך לכיוון הרצל פינת ז'בוטינסקי, שם התפתח קרב יריות בינו ובין שני שוטרים רכובים על אופנוע. אחד מהם, רס"ם אמיר חורי ז"ל שנהג באופנוע, נפצע אנושות ומת מפצעיו מאוחר יותר. השוטר השני חיסל את המחבל.

ח"כ איתמר בן גביר הגיב להחלטה וכתב: "הטירוף הזה חייב להיפסק! שופט שמשחרר אבא של מחבל, שבעצמו הסית לטרור בגלל שהוא "אב שכול לבן מחבל" הוא בושה למערכת המשפט. בושה לצה"ל ובושה למדינת ישראל. ההחלטה ההזויה הזו היא יריקה בפרצוף של אזרחי המדינה, פגיעה בהרתעה ונזק בלתי הפיך לביטחון המדינה. הגיע הזמן לרפורמה במערכת המשפט".

פורום 'בוחרים בחיים' של המשפחות השכולות ופצועי פעולות האיבה הגיב על ההחלטה: "הזדעזענו לקרוא את החלטת השופט גיורא אלדן לשחרר את אבי המחבל שביצע את הפיגוע מבני ברק ואנו מגנים אותה בתוקף. השופט אלדן התבלבל פעמיים, פעם ראשונה כשהחליט לשחרר את אבי המחבל המתועב, ובפעם השנייה כשכינה את אבי המחבל "אב שכול". בפסיקה זו הוא מבזה את כלל המשפחות השכולות בישראל ואנו מצפים ממערכת הביטחון להתנער הן מהביטוי הן מהפסיקה".

 

 

 

 

 

פיגוע פיגוע בבני ברק מחבל שחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד