כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

קליפורניה: שלם וקבל כלא בתנאי פנסיון

חוק חדש מעורר סערה בקליפורניה • במחיר של 150 דולר ליום, תהיה זכאי ליהנות מכלא נח בתנאי פנסיון מלאים • פעילים פוליטיים מוחים: "לפושע לא מגיע תנאים נוחים"

קליפורניה: שלם וקבל כלא בתנאי פנסיון

מה עושים כאשר בתי הכלא מלאים עד אפס מקום והמדינה מתמודדת עם הוצאות כבדות, שנופלות על גבם של משלמי המיסים? מקימים פנסיון לאסירים בתמורה לתשלום. האסיר יממן את שהותו בתנאי כליאה נוחים והכל יצאו נשכרים.

זוהי ההחלטה שקיבלה מדינת קליפורניה, שאחזקת הפושעים הרבים הכלואים מאוחרי סורג ובריח, הפכה לנטל כלכלי על קופת האוצר.

המדינה החליטה להקים בית כלא חדש, שבו ישוכנו ארבעה אסירים בלבד בכל חדר. ויש הטבות: כל אסיר יכול לבחור מי יהיו שכניו לחדר. המיטות יהיו נוחות יותר לעומת המזרנים המעופשים הסטנדרטיים בבתי הסוהר הרגילים, הוא יקבל ארוחות מזינות יותר ובכל תהיה לו שם יותר רווחה.

והמחיר? לא נורא: 150 דולר לכל יום, סכום המשתווה למלון בעל דירוג של שלושה כוכבים באמריקה.

האופציה הזו, לא נועדה כמובן לכל אסיר. רק עברייני הצווארון לבן, או כאלו שהורשעו ברמת פשיעה נמוכה, יזכו לפריבילגיה המדוברת. מי שיקבע אם האסיר זכאי לכך , הוא בית המשפט וכל שיבוץ כזה טעון את אישורו.

הידיעה התקבלה בקליפורניה בתחושות מעורבות. היו רבים שיצאו חוצץ נגד המהלך בתואנה, כי האפשרות שרק עשירים יוכלו 'ליהנות ממנעמי הכלא' לוקה בחוסר סבירות קיצונית: "הם פשעו והורשעו ועכשיו גם ייהנו מפנסיון?" שואלים פעילים פוליטיים, והודיעו כי הם מתכוונים לפעול לסיכול התכנית.
אסיר קליפורניה פנסיון ארה''ב אוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד