כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ה'צבי' ישוחרר לשוק החופשי

השרים החליטו: 'דואר ישראל' יימכר כולו למשקיע פרטי

שר האוצר ושר התקשורת החליטו להפריט את דואר ישראל בצורתה של מכירת 100% ממניות החברה ישירות למשקיע | השרים קיבלו את עמדת רשות החברות מול האוצר שם סברו כי יש להנפיק 40% בבורסה ובשלב שני למכור 60% למשקיע אסטרטגי

השרים החליטו: 'דואר ישראל' יימכר כולו למשקיע פרטי
סוכנות כהנמן בבני ברק צילום: דוברות דואר ישראל

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר התקשורת יועז הנדל החליטו כי הפרטת הדואר תהיה בצורת מכירה של 100% מניות החברה ישירות למשקיע פרטי כך נחשף הבוקר בעיתון 'כלכליסט'. בהחלטתם קיבלו השרים את עמדת רשות החברות נגד עמדת מנכ"ל משרד האוצר רם בלניקוב שסבור כי יש להנפיק 40% בבורסה ובשלב שני למכור 60% למשקיע אסטרטגי.

הנימוקים של רשות החברות בראשות מיכל רוזנבוים היו שמכירה של 40% בשלב ראשון בבורסה, הייתה משאירה את הניהול של הדואר בידי המדינה וחושפת אותה להזרמות נוספות בעתיד, לאור הפסדי החברה. יועצי הרשות גיזה זינגר אבן סברו גם כי במצב הנוכחי בשווקים הנפקה תהיה משימה קשה. נימוק נוסף היה שרוכש אסטרטגי שייכנס להשקעה אחרי שהחברה כבר הונפקה בבורסה, יקבל מחיר נמוך יחסית שנקבע בגיוס הראשון וימצא את עצמו מול צורך להגיע להסכמי שותפות עם גופים נוספים.

מנכ"ל האוצר בלינקוב נתמך בממונה על התקציבים יוגב גרדוס. החשב הכללי יהלי רוטנברג תמך בעמדת רשות החברות הממשלתיות ורוזנבוים.
בלינקוב וגרדוס דרשו להיצמד לתוכנית במסגרתה יונפקו 40% ממניות הדואר בבורסה בשלב ראשון ובשלב השני תמכור המדינה את ה-60% הנותרים - כגרעין שליטה או בהנפקה. הם טענו שמכירה של 100% תעכב את הפרטת הדואר. התהליך אמור לארוך כשנה וחצי ואולי מעט יותר.

בעיתון 'כלכליסט' שם נחשפה הידיעה הבוקר, מציינים כי עד היום, שלושה חודשים לאחר החלטת ועדת השרים להפרטה, לא פורסם אפילו מכרז לבחירת חתמים להנפקת 40% מהדואר. הקרב על מתווה ההפרטה גרם למתיחות בין ראשי האגפים באוצר.

למרות החלטת השרים מהבוקר, גם תוכנית ההבראה של הדואר, בהיקף של 1.6 מיליארד שקל, עדיין לא נחתמה סופית. כל עוד אין חתימה על תוכנית ההבראה, הנהלת הדואר לא יכולה להוציא לדרך את תוכנית ההבראה, במסגרתה יפוטרו יותר מ-20% מ-5,000 עובדי הדואר, ייסגרו מאות סניפים ויצומצמו ימי ושעות הפעילות, כולל חלוקת הדואר.

דואר ישראל משרד התקשורת הפרטת חברה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד